Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

virker det som sveiva glipper over wire'ne eller er det som om takluka har løstnet fra wiretrekket?

hvis sveiva "glipper" vet jeg ikke hva som er enkleste fremgangsmåte, men har selv vært ute med hele takluke kassetten og det er ikke vanskelig og ta ut, men tar litt tid når man må ned med taktrekket osv.

hvis takluka virker som den har løstnet er det vel løfterne som har tatt kveld, bruker og gå i ny og ne da de er av plastikk :P

her holder det vel bare og ta av selve takluka så kommer du til for å sku den løs.

dette forutsatt at innerluka beveger seg...ellers må du vel ut med hele skiten ;)

Skrevet

nei, de løfterne er vel kurante priser på, ikke all verden vanskelig og skifte heller, men pass på og sett sammen igjen rett, de fleste delene er temmelig like og kan se ut til å kunne brukes om hverandre men da ender det med bare trøbbel :P

løfterne blant annet sto feil da jeg kjøpte min og på min var en løfter knekt som følge av dette og jobben hadde vært utført på verksted, høyre løfter stod på venstre side og visa versa, det resulterte i at en hadde knekt.

de ser like ut og på ett eller annet vis kan noen av delen til løfteren monteres på begge sider, men hvis de står feil blir de utsatt for spenn og knekker etter kort tid. godt tips er og prøve luka mange ganger før du setter den inn igjen så du er sikker på at ikke noe er feil påsatt. og smør skinnene og wirene GODT ;) det har du igjen for senere :)

Skrevet

men hvis den sitter bom fast er det ikke sikkert det er løfterne, du får begynne og plukka av å se etterhvert hva som dukker opp :)

Du kan også søke litt rundt her på forumet siden dette med e36 og takluke er tatt opp tidligere og du ikke er verken den første eller den siste som kommer til og plages av den takluka ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...