Lightning Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 Legger her ut litt bilder av restureingen av mi E30. Kjøpte den sommeren 2007. Bilen var et bra utgangspunkt. Men noen skavanker hadde den. Kjørte med den som den var ut sommeren. For å begynne prosjektet til vinteren. Det som ble gjort er i grove trekk: Straking av karrosseri Det inne bar at en hjulbue måtte byttes pga. rust. Eller var den bra for rust. Noen flekker her og der som ble pusset ned. Behandlet godt før spakling (Hater å si sparkel) og lakkering. Motor overhalt Alt ble skiftet inkl. honing. Alle foringer Nytt senkesett og fjærer. Nye lykter Og sveiset inn rør i bunnpannen for turbo montering.
Lightning Skrevet September 24, 2008 Forfatter Skrevet September 24, 2008 Sånn var den da jeg kjøte den. Motor ut. Overhaling begynte. Min Gode venn Kravik som hjalp meg med karosseriet (Eller var det jeg som hjalp han?)
///christian Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 Bilde av hjulbuen som hadde rusta?
Lightning Skrevet September 24, 2008 Forfatter Skrevet September 24, 2008 Bolten til veiva sitter noe fast. Må varme og kjøle ned noen ganger før den slepper. Begge framskjermene ble også byttet. Tidligere eier hadde senket noe my. Så når han svingte tok det oppi hjulbuer. Bagasjerom Her er hjulbune som ble byttet
Lightning Skrevet September 24, 2008 Forfatter Skrevet September 24, 2008 Endeling begynner monteringen. Bakluken ble også byttet. Den gamle hadde noe rust på baksiden. Ved karosseri skjøten. Kun timer før lakkering. Litt sent sjekk det fine cab været det allered har blitt. Ferdig lakkert. Dette er sent april 2008. Sjekk været..... hehe
Lightning Skrevet September 24, 2008 Forfatter Skrevet September 24, 2008 Svarte reflektorer. Funker dårlig, men jeg syns det er drit kult å se på... Første oppstart nesten uten problemer. Jeg hadde glemt å satt i pakningen på peilepinnen. Så den dro falskluft. Ujevn tomgang ja sier du..... Eu kontroll
E.Wenaas Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 Stilig! Hva heter fargen? Skal det gjøres noe utvendig, felgvalg? Lykke til videre med prosjektet.
Lightning Skrevet September 24, 2008 Forfatter Skrevet September 24, 2008 Stilig! Hva heter fargen?Skal det gjøres noe utvendig, felgvalg? Lykke til videre med prosjektet. Takk takk. Det som gjenstår av betydning er felger og bytte tak. Taket har jeg. Men må få med meg noen som er god på slikt. evt. sette den bort. Felg tips tar jeg gjerne imot. Orginal E 30 farge .
Lightning Skrevet September 24, 2008 Forfatter Skrevet September 24, 2008 Kappa ut og sveisa? Kappet ut og sveiset inn ny hjulbue.
Hesleskaug Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 tøft! Godt at noen flere tar seg tid til å restaurere opp
E.Wenaas Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 E30 cab fortjener noen fine felger. Er lommeboka med deg, ville jeg ha handlet BBS RS fra felgen-man.de . Ultimate felger til E30.
Lightning Skrevet September 25, 2008 Forfatter Skrevet September 25, 2008 E30 cab fortjener noen fine felger. Er lommeboka med deg, ville jeg ha handlet BBS RS fra felgen-man.de . Ultimate felger til E30. Disse du mener
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå