Jump to content

Risting ved start 525ix

Recommended Posts

Posted

Oppdaget idag at når jeg starter å kjøre (slurer) så rister det endel.

Mistenker at det kan være enten clutchen eller en av hardy'ene.

Clutchen tar ganske langt ut på pedalen så den nærmer seg vel moden for utskifting uansett, men det er vel endel arbeid så jeg hadde ikke lyst å bytte den om det ikke er den som er problemet.

så spørsmålet mitt er vel om det er noen som har en mening om hva det kan være og om det er mye arbeid å fikse? (ix er litt nytt for meg)

Posted

Vet ikke hva problemet med bilen din er,men den ekstra jobben kommer i så fall med demontering av fordelingskassa.

Har selv hatt av denne en tur,og det er litt ekstra jobb siden ikke alle boltene på fordelingskasse er like lette å komme til og få has på.

Vanskelig er det ikke,men knotete.

Posted

så det er ikke håp i å klare å bytte den første hardykoblinga på et eller annet vis uten å ta ned fordelingskassa? om det skulle være den som er problemet.

Posted

Tror det går en styretapp igjennom den,så fordelingskassa må nok ned er jeg redd.Kan dobbeltsjekke med ei fordelingskasse jeg har,og se om det går ann å lese noe ut av den.

Posted

Rister det dersom du holder 4. gir, trykker inn clutchen, og slipper den sakte oppigjen? Min er slik nemlig..

Posted

Har nå vært og titta,og det ser ut som det kanskje skal gå og bytte hardy uten å ta ned fordelingskassa(har som sagt bare sett på fordelingskassa,siden jeg ikke har noen girkasse,og det kan være muligheter for at det er noe som låser hardy`n på den.