Gå til innhold

ulyd i forstilling m535 e28. hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

har en ting til som må fikses nå før jeg kan eu godkjenne min m535 for 2 nye år!

det er ett jævla dunke lyd i forstillinga som jeg ikke finner ut av!

jeg har hatt bilen i 1 år nå. å den lyden har vert på høyre side fremme helt siden jeg kjøpte den. har bare ikke brydd meg med å fikse det.

men nå skal jeg altså fikse det.fks nor jeg kjører over en fartshump , litt ujevn vei eller så lenge støtdemper \ fjærbein beveger seg opp og ned så dunker det.

dunt nor jeg kommer på dumpen og dunk nor eg kjører av dumpen.

er ikke noe alvolig lyd men nokk til at den ikke blir eu godkjent !

står bilstein sprint dempere fremme på bilen og di sitter akkurat som di skal ingen slark i topp mutteren på fjærbeinet. alle gumme mansjetter runt fjør oppe og nede her ok samt foringen i støddemmper toppen er bra. og nye! sving lagrene er bra.

stabstagene på hver side fremme er nye. jeg trudde det var dem som lagde lyd pga di gamle var helt gåene men neiida!

foring til stabstaget ser bra ut ut! castersttag og bære arm og slikt er bytte uyt for 1 år siden og jeg kjenner ingen slark der.

samme hvordan jeg drar og banner framme der så sitter alt som det skal!! men den lyden er der fortsatt..eg finneri kje på noem er å sjekke vertfall.

kan eksos anlegget ta borti noen plass montro ? jeg kikka litt akkurat der for røre går ned. den ene plassen det kunne ta boorti der var det ikke noe merke så da regner eg med at det ikke er det.

noen tips ?

har hørt noe om hjelpe snekke eller etteler annet med styriingen som kan lage no ulyder ?

håper dette kommer iorden så bilen går gjennom kontrollen!

Skrevet

kjennes bra ut, men det jeg klarer å rikke er veill ingen ting i forsjeld til kraft den får nor en kjører og svinger.

dessuten er jo hjelpe snekka sitt arbeids området side til side. ikke opp og ned som min lyd kommer i fra?

Skrevet

Er du brennsikker på at lyden kommer fra front?

Lyd forplanter seg jo gjennom bilen.

Høres litt ut som gåen traversforing bak skjønner du.

Men ta å sjekk både styresnekka og hjelpesnekka, på min var det slakk i begge 2.

Er styrekulene bra?

Topplageret på demper?

Dette kan lage dunkelyd om det er gåent, men mest når man svinger.

Hadde en dunkelyd i min også ved passering av fartsdumper, men den forsvant da jeg skifta absolutt alt i forstillinga, så jeg vet dessverre ikke akkurat hva som gjorde det.

Skrevet

det må være fremme da lyden dunker akkurat der fremdekka når dumpen.

skal under å se litt nermere på styre snekka å det der.. har liksom gådt tom for ideer til hva det kan være nå. har snart bytta alt.

jeg hører liksom at det kommer fra toppen på høre side fra stødt demper toppen men alt er som det skal være det så ta falt en god mulighet bort.

Skrevet

Får du lyden når du bremser litt hardt?

Jeg og har en lyd forran på M3en, men det er slakk i tannstaget. Ta rattet og vobble det att og fram mens du står uttafor bilen og hør om du hører lyden da.

Jeg bytta ALT forran, og fortsatt har jeg lyden..

Skrevet

nei lyden kommer ikke nor eg bremser.

jeg har også litt slakk i rattet. hører og kjenner ett lite klikk nor jeg står i ro å svinger ratte litt i "dødgangen"

men er er vell normal slitasje i styresnekka ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...