Frode_E30 Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 Kan man bruke original coil med megasquirt? Altså uten noen form for tenningsmodul? Isåfall, hvordan kobles det?
ehrnst Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 ja det kan du om du har en coildriver installert, mest sansynlig har du det. Mener den er pin 36 på kontakta som er "spark output a" - skal til minus på coil Har du MS1 eller MS2? Hva bruker du for trigger?
Frode_E30 Skrevet September 25, 2008 Forfatter Skrevet September 25, 2008 ja det kan du om du har en coildriver installert, mest sansynlig har du det.Mener den er pin 36 på kontakta som er "spark output a" - skal til minus på coil Har du MS1 eller MS2? Hva bruker du for trigger? Det er MS2, det nyeste. Vet ikke helt hvilken trigger, er ikke mitt prosjekt. Prøver å hjelpe en kompis med å installere sprutet. Så coildriver er i hjernen slik som originalt?
ehrnst Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 mest sansynlig så er det det ja. men jeg vet jo ikke hva som er bestilt. koblinga skal være lik for ms1 og ms2. du kan åpne boksen å sjekke om du har "q16" installert, det skal være coildrivern på V3 kortet å hvilken bil er dette til. en eller annen trigger må jo finnes
e30 tic Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 mulig det er hllgiver i fordeler som skal benyttes som trigger?
Frode_E30 Skrevet September 25, 2008 Forfatter Skrevet September 25, 2008 Er til en sierra is turbo, med diverse cosworth deler.. Han bruker de originale følerne, vet ikke hvilken trigger det er originalt på de motorene.
Frode_E30 Skrevet September 25, 2008 Forfatter Skrevet September 25, 2008 mest sansynlig så er det det ja. men jeg vet jo ikke hva som er bestilt. koblinga skal være lik for ms1 og ms2.du kan åpne boksen å sjekke om du har "q16" installert, det skal være coildrivern på V3 kortet å hvilken bil er dette til. en eller annen trigger må jo finnes Fikk ikke opp noe bilde her.. Han sier oppsettet er slik at man skal kunne bruke den originale coilen uten noe ekstra. Altså "spark output a" skal til minus på coil og så skal det vel være konstant pluss til coil om jeg ikke husker helt feil..
ehrnst Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 ja, coilen skal ha 12v switched. mest sansynlig er det det orginalt. er det "løs" fordeler i blokka på den bilen? jeg trodde det var edis på disse fordene, men den er kanskje for gammel. Det trengs seriøst mer bein å gå på om vi skal hjelpe noe vidre. PnP EEC-IV fra DIYautotune
Frode_E30 Skrevet September 26, 2008 Forfatter Skrevet September 26, 2008 Det er trigger i fordeleren på denne ja. Har ikke sett bilen selv enda så derfor vet jeg ikke mye om det.
Frode_E30 Skrevet September 26, 2008 Forfatter Skrevet September 26, 2008 Han holder på å lodde nytt ledningsnett, men kan sjekke om det er likt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå