Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ta av kammene med bryggene for å i det hele tatt komme til boltene på toppen?

Er en m50b25 turbo. Tror det sitter arp bolter/studs. 12-kant i hvertfall, men kommer ikke nedi med noen slags piper.

Skrevet
men vis du skal ha av toppen tar det deg 5 min ekstra å ta av kammene + du kommer bra til boltene ;)

Bruker du 5min på og ta av kammene er sannsynligheten stor for at du knekker kammene i slengen :lol:

Men ja, mye lettere om du gjør det.

Skrevet
men vis du skal ha av toppen tar det deg 5 min ekstra å ta av kammene + du kommer bra til boltene ;)

Bruker du 5min på og ta av kammene er sannsynligheten stor for at du knekker kammene i slengen :lol:

Men ja, mye lettere om du gjør det.

hva er det som tar så lang tid da? å knekke en kam er nok ikke så lett :P

Skrevet
Snart å knekke en kam ved uvettig demontering.

Trenger ikke demontere kammer for å demontere topp.

Går sikkert fint hvis jeg hadde hatt piper som går nedi der ja..

Skrevet

hva er det som tar så lang tid da? å knekke en kam er nok ikke så lett :P

Å knekke en kam er lett, demontering i hu og hast er ikke anbefalt. Er du egentlig klar over hvor "sprø" en kam er? Har du en til overs så slipp en kam fra borhøyde og observer... Du blir da forbløffet..

Men over til spm. Med en tynnvegget pipe så kommer du til, er trangt, men det går "akkurat" : ) Om jeg ikke husker helt feil så har BMW "egen" pipe til dette, den er tynnvegget, men er og få tak i en sånn pipe for "den vanlige mann i gata " også : ) Forhør deg hos din lokale butikk som selger verktøy i "løsvekt", de har nok en pipe som passer bra for akkurat dette. 12 kant 1/2 går ikke mener jeg og huske.

Skrevet

1/2" går ikke nei. Men må være utrolig tynnvegget i såfall. Sikker på at dette også går på arp bolter? På de originale boltene går det nok helt fint. Er vel torx der (?)

Skrevet

Siden det er snakk om annet enn orginal bolter er jeg ikke hundre prosent sikker, men 3/8" med korrekt tynnvegget pipe går på orginal, så vil nå ikke tro at 12 kant skal gi deg de største problemene. Går ikke dette så må du av med kammer som nevnt tidligere, men gjør dette med forsiktighet. : ) Løsne litt og litt, annenvær overfall på kam fungerer. Litt og litt på alle. : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...