larssr Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 Må man ta av kammene med bryggene for å i det hele tatt komme til boltene på toppen? Er en m50b25 turbo. Tror det sitter arp bolter/studs. 12-kant i hvertfall, men kommer ikke nedi med noen slags piper.
Dirty Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 må vel ut med kammene og "hylsene" til tønnene for å komme til
Azeton Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 Du skal nok klare å komme i mellom der, hvilken størrelse har du på pipene dine?
Dirty Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 men vis du skal ha av toppen tar det deg 5 min ekstra å ta av kammene + du kommer bra til boltene
larssr Skrevet September 27, 2008 Forfatter Skrevet September 27, 2008 Du skal nok klare å komme i mellom der, hvilken størrelse har du på pipene dine? Går muligens med noen veldig tynnvegga piper?
Azeton Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 men vis du skal ha av toppen tar det deg 5 min ekstra å ta av kammene + du kommer bra til boltene Bruker du 5min på og ta av kammene er sannsynligheten stor for at du knekker kammene i slengen Men ja, mye lettere om du gjør det.
Dirty Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 men vis du skal ha av toppen tar det deg 5 min ekstra å ta av kammene + du kommer bra til boltene Bruker du 5min på og ta av kammene er sannsynligheten stor for at du knekker kammene i slengen Men ja, mye lettere om du gjør det. hva er det som tar så lang tid da? å knekke en kam er nok ikke så lett
Sir Hofstad Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 Snart å knekke en kam ved uvettig demontering. Trenger ikke demontere kammer for å demontere topp.
larssr Skrevet September 27, 2008 Forfatter Skrevet September 27, 2008 Snart å knekke en kam ved uvettig demontering.Trenger ikke demontere kammer for å demontere topp. Går sikkert fint hvis jeg hadde hatt piper som går nedi der ja..
Fliid Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 hva er det som tar så lang tid da? å knekke en kam er nok ikke så lett Å knekke en kam er lett, demontering i hu og hast er ikke anbefalt. Er du egentlig klar over hvor "sprø" en kam er? Har du en til overs så slipp en kam fra borhøyde og observer... Du blir da forbløffet.. Men over til spm. Med en tynnvegget pipe så kommer du til, er trangt, men det går "akkurat" : ) Om jeg ikke husker helt feil så har BMW "egen" pipe til dette, den er tynnvegget, men er og få tak i en sånn pipe for "den vanlige mann i gata " også : ) Forhør deg hos din lokale butikk som selger verktøy i "løsvekt", de har nok en pipe som passer bra for akkurat dette. 12 kant 1/2 går ikke mener jeg og huske.
larssr Skrevet September 27, 2008 Forfatter Skrevet September 27, 2008 1/2" går ikke nei. Men må være utrolig tynnvegget i såfall. Sikker på at dette også går på arp bolter? På de originale boltene går det nok helt fint. Er vel torx der (?)
Fliid Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Siden det er snakk om annet enn orginal bolter er jeg ikke hundre prosent sikker, men 3/8" med korrekt tynnvegget pipe går på orginal, så vil nå ikke tro at 12 kant skal gi deg de største problemene. Går ikke dette så må du av med kammer som nevnt tidligere, men gjør dette med forsiktighet. : ) Løsne litt og litt, annenvær overfall på kam fungerer. Litt og litt på alle. : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå