Gå til innhold

"Sjømanns tråden"


Espen^^
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan er det egentlig med så store båter og lyn? Ser for meg at lynet kan føle seg noe tiltrukket...

Det vet jeg faktisk ikke. Har aldri opplevd at det har skjedd (nå er ikke jeg så gammel heller, men). Båten er jo så godt jorda som den kan bli i vannet, men det blir jo et visst magnetfelt rundt den. Men har aldri hørt at dette har vært et problem. Kanskje noen andre vet noe?

Har sett endel lyn rundtom på de syv hav, men sjelden de treffer. Hatt trøbbel en gang, lynet traff radarantenna på en cruisebåt jeg var på.

Smalt godt og antenna gikk til helheimen, men ellers gikk det bra.

Men skulle tro en ble truffet oftere. Ikke så mye annet enn store båter som stikker opp av en stor havflate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var sjømann før jeg dro til USA for å ta Pilotutdannelse.her er noen av båtene jeg var borti

MS Tornerose, som jeg jobbet på i 1,5 år.er min onkel som eier den

wpmj0k535dsx35nbz0bb.jpg

Recarostoler i styrehuset, samt Servogear vridbare propeller,styrt med kobeld hendler

bgee6ndywe8kpuimb7dn.jpg

maskineriet består av to MAN diesel på 760 HK hver, med 2 turboer,samt intercooler

1kqcqdgceg9u48oj8pfb.jpg

meg ved spakene

2up8d1ysibpg0ra8wlz0.jpg

2 av ambulansebåtene i rederiet til min far,som jeg også har jobbet på

den ytterste har to Kamewa vennjet`er og var i sin tid norges raskeste ambulansebåt

2mq88rs2egez580fi7c5.jpg

Styrehuset i Ambulansebåten "Eivindvik",den med vannjet.

98uomklj1girw1rk29at.jpg

Radarnavigasjon på en tåkete og regnfull da ombord på westcraftbåten "Jan Cato" ( ja,den er oppkalt etter meg)

51y1yrf8hqwu5i6qmkjb.jpg

En solskinnsdag i Bergen med "gamle" lystbåten vår,en SunQuest 34, med 2 X 250 HK Mercruiser med duroprop hekkagregat. og seff damer på baugen

646avvab2sr7tmzderqw.jpg

Siste tilskudd til Vold rederiet : en Vaagen 40 fot med en 620 HK Man diesel,er gøy å ha på sommeren

6fnl3k7u7875vb4d25hq.jpg

da jeg var i marinen var jeg navigatør ombord på Ubåten KNM Utvær.vi var for det meste i utlandet.dette bildet er tatt i Spania under vår deployering i middelhavet under operasjon Active endaevour,for NATO

q47ssrax76ohfrq2tx2q.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ow8wjrz2os2n56z7irgk.jpg

Syns X-Bow båter er rått:)

dette var den første x-bow som kom i verden og vart kåret til årets skip 2006.

Film klipp av den her:

1:27 min ut i filmen kan dere skimte meg gå bakover babord side ved styrehuset helt tørr vel om merke :)

Hadde ikke turt meg ut på baugen på de to andre båtene :?

I den annledning knipset vi noen bilder. Havila Faith som filmet oss , samt scandi caledonia som vi passerte på BB side.

c0xfs5t9xc8aflzl1u3x.jpg

0x3icbkn7j61g35qb89d.jpg

tg8toy8c3gdhma7zxbip.jpg

jtzwwjuv7qwcupyfb2jn.jpg

b4xka3pv4m4wdw2b4rte.jpg

tyzsfr6s6979dmxffqk6.jpg

Her et annet film klipp. Hydro gav Oslo kommune en gave for et eller annet styr, og brukte båten som scene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke tilfeldig vis noen her som vil anbefale et rederi? sitter og spekulerer litt i å bytte jobb.. har sett litt på Supply, ROV og PGS, men det er jaggu mye rart av rederier rundt om kring.

Innen AHTS/PSV/MPSV har du:

Bourbon Offshore (1 ekstra mnd hyre i året) :wink:

Havila Shipping

REM

Olympic Shipping

Alle desse har båter verden rundt, og er noen bra rederi med mye nybygg med god standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var sjømann før jeg dro til USA for å ta Pilotutdannelse.her er noen av båtene jeg var borti

MS Tornerose, som jeg jobbet på i 1,5 år.er min onkel som eier den

wpmj0k535dsx35nbz0bb.jpg

Da har vi nok felles kjente, har jobbet sammen med en som jobbet mange år på Tornerose. Hans til fornavn og navnet på en øy ved Kipparsund til etternavn. Har nok snakket med deg også da jeg har jobbet blant annet på denne:

w7bp0ur338daqvaw029g.jpg

og denne samt de andre ekspressene.

lbzlsefvk3659ea9shgh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...