jansson Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 Hei..jeg skulle hatt byttet en dør på e36..er dette vansklig? er dette vansklig? hva tror dere at jeg må gi for en dør med dørtrekk osv? har ikke noe spessiel erfaring med og skru (høyre dør fremme) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 ikke så vanskelig og ta av ihvertfall, men en fordel å være 2 personer så en kan holde døra mens den andre skrur så ikke døra riper opp lakken på karosseriet på bilen når den løsner. elektro-pluggen som ligger inne i A-stolpen (hvis det var framdør det var snakk om) kan sitte godt så ikke bryt for hard når du åpner den, er en type hurtigkobling med lås på, alt av plast ellers er jeg litt usikker på hva som er beste fremgangsmåte for å flytte over fra gammel til ny dør hvis du skal flytte innmat da jeg kjøpte brukt dør komplett med innmat da jeg byttet høyre for og bakdør på min. (kjøpte da fra koed.dk, fornøyd med de ) døra sitter fast i 4 muttre (mener det var 13mm fastnøkkel), to på hver dørhengsel samt en splint med låsering på den armen som holder døra oppe, den splinten kan sitte litt, ikke slå for hardt da hengslen på kaross ikke tåler all verden før den bøyes. elektro-strømpen sitter i to små skruer (7mm fastnøkkel elns). så er døra av. på igjen er jo visa versa men jeg fikk ett verksted til og justere inn dørene igjen siden de både kan schimses og justeres så her kan kanskje noen andre hjelpe deg. håper dette hjalp noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 brukte nærmeste karosseri/lakk verksted og de gjorde det på 10min og tok bare 4-500kr for 2 dører Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jansson Skrevet September 28, 2008 Forfatter Share Skrevet September 28, 2008 ok men hvor mye bør jeg gi for en komplett framdør da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 tja ikke stort mer enn 1500-2000 etter hvor god stand den er, samt elheis vs manuell heis osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jansson Skrevet September 28, 2008 Forfatter Share Skrevet September 28, 2008 ok det er manuell heis håper på å finne 2 med samme lås ..sort .. si ifra vis noen i vestold har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå