Gå til innhold

dør e36

jansson
 Share

Anbefalte innlegg

ikke så vanskelig og ta av ihvertfall, men en fordel å være 2 personer så en kan holde døra mens den andre skrur så ikke døra riper opp lakken på karosseriet på bilen når den løsner. elektro-pluggen som ligger inne i A-stolpen (hvis det var framdør det var snakk om) kan sitte godt så ikke bryt for hard når du åpner den, er en type hurtigkobling med lås på, alt av plast :P

ellers er jeg litt usikker på hva som er beste fremgangsmåte for å flytte over fra gammel til ny dør hvis du skal flytte innmat da jeg kjøpte brukt dør komplett med innmat da jeg byttet høyre for og bakdør på min. (kjøpte da fra koed.dk, fornøyd med de :) )

døra sitter fast i 4 muttre (mener det var 13mm fastnøkkel), to på hver dørhengsel samt en splint med låsering på den armen som holder døra oppe, den splinten kan sitte litt, ikke slå for hardt da hengslen på kaross ikke tåler all verden før den bøyes. elektro-strømpen sitter i to små skruer (7mm fastnøkkel elns).

så er døra av.

på igjen er jo visa versa men jeg fikk ett verksted til og justere inn dørene igjen siden de både kan schimses og justeres så her kan kanskje noen andre hjelpe deg.

håper dette hjalp noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...