Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når den står å går på tomgang en stund så blir den nesten på rød felte, men koker ikke! å så ryker d veldi kvitt av eksos. Skifta olje her for en tid siden å d var ikke noe tegn til kjøleveske i oljen så jeg er veldi usikker på om topppakninga er gåen eller ikke?den bruker litt kjøleveske, men lekker ikke.! noe som har noe tips på va d kan vere.?

Skrevet

At den blir varm på tomgang tyder på at viskose vifta de ikke fungerer. Når temperaturen stiger, og du ruser motor. Hører du da at du kjører Volvo ?(for og forklare spøken; hører du vifta gå rundt?)

Min ryker også litt, bruker litt kjølevæske, men slik har den vært siden jeg fikk igjen lappen September i fjor, verken blitt værre eller bedre. Så ikke tenk på den eksosen helt enda. Skjekk først om viften din fungerer som den skal.

Du nevner ulyd.. Begynnelsen på rådebank høres som oftest ved det turtalle du nevner. Men det kan og være skjørtebank, dette er derimot ikke så farlig. Kan kjøre lenge med det ; ) Ta ett lyd opptak og legg ut : )

Skrevet

og det den den sprekken. det merke du fort for gjer den det så kjem det eit stort trøkk i vann løyra dine på både varm og kald motor.

grei måte og utelukkan om det er sprikker i topp eller blokka.

og ein kan og te ein ph verdi test på kjøleveska.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...