Gå til innhold

Ombygging av BMW 324d e30 1990mod ombygging til 325 bensin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei folkens! Saken er at jeg har funnet meg en BMW E30 som er flott i karroseriet, men bilen er en 324d. Alt for lite POWER. Skal ha en moro bil som det er litt trykk i. Derfor har jeg tenkt og bygge motoren om til enten en e30 325 motor eller en E36 325/328.

Er den noen her som vet hvor jeg kan finne informasjon på en slik ombygging? Er det noen nett steder osv?

Er det neon som har bygd om en E30 til 325 E36 motor? Er det mange feller? Hva med det elektroniske?

Har trua på at det vil være enklere med en ombygging til den "gamle" E30 motoren men noen som har noen tips her?

Takk for svar :-)

Skrevet

Med litt justering,så skal du vel klare 325-effekt i den diesel motoren hvis det er turbo.

Er det ikke turbo,så blir det straks litt værre da.

Ombyggingen skal jeg ikke legge meg altfor mye borti,men man skulle ikke tro det var så veldig mye værre enn å få til elektronikk,tømme drivstoffsystem,og få inn en drivstoff pumpe egentlig.

Skrevet

Ja mulig den ikke går så dårlig..Skal hente den neste helg skjønner du :-) er jo orginalt 115 så tenker jeg skrur opp trykket så lenge det holder ;-)

Skrevet

om det er en 2,4td og ikke den uten turbo, så er det lett p få mye effekt ut av den.:) Bakdelen med e30 vse28 utgaven er vel at du har el motorstyring.. På 524tdene jeg hadde så deaktiverte vi wastegaten og kjørte på diesel (bilen hadde gått 600000 og skulle kastes egentlig) og det holdt så lenge jeg hadde bilen. den dro ifra e36 325er uten anstrengelse med automatgear...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...