Dan327t Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Hei. Skal ha bærearmen av demperen min. Den bolten som kommer opp fra bærearmen og sitter i demperen bak bremseskiva får jeg ikke ut. På en sia sitter bare bolten fast, fikk av mutteren. På andre sia skulle jeg skru av mutteren og da knakk bolten. men her også sitter den grønnjævlig i demperen. Noen her som har gjort dette før? Hvordan fikk dere ut boltene? Mvh Dan.
Lex-Talionis Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Hva slags bil er det snakk om? Det er bærekula du snakker om eller? Skal du skifte bærekulene så kan du bruke varme og knalle til på fjærbeinet der bærekula sitter med i slegge/hammer. Pleier som regel å løsne ved å hamre litt på det, men funker ikke det så bruk varme, men sjekk litt etter så du ikke smelter gummien som sitter på kula. Ellers så får du jo kjøpt noe avdrager verktøy til det også. Lykke til
Dan327t Skrevet September 29, 2008 Forfatter Skrevet September 29, 2008 Er en e30 325. Har prøvd å klunke litt på bolten bare, men kan prøve på fjærbeinet også. I så fall varme, hvor mye?
Lex-Talionis Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Ikke slå på bolten.. Klem til det du orker på fjærbeinet. Rundt der bolten går oppi hvis du skjønner? Må mer en klunking til. hehe.. Fjærbeinet tåler masse juling der, så ikke vær redd for å ta i. Eneste du får ødelagt med varmen er gummien som nevnt overnfor. SÅ lenge du holder øye med den så den ikke smelter så bare varm opp og hamre løs. prøv deg frem litt;)
Lex-Talionis Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Jeg måtte bruke varme på e30 min ute her. Kjøpte meg bare sånn gassbrenner på biltema jeg, en kombinasjon av den og slegga så fikk jeg den iallefall løs.
325icab_88 Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Biltema har avdrager til dette...da smetter den lett av
Lex-Talionis Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Mener den gaffel dritten eller den man skur med? fraråder deg fra å kjøpe den gaffelen iallefall, brakk 2 stk ute her jeg hehe
325icab_88 Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Den man skrur ned...Trer en bøyle mellom kule og fjørbein, og skrur ned. Pang, så er den ute
Lex-Talionis Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Oki ja, den er nok en smule bedre..
Lex-Talionis Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Gjør det. Pleier som regel å løsne ved å bare slå. Good luck
bjalle Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Noen biler sitter den dønn fast på og andre løsner lett med litt banking,spesialvektøy for bærekuler der man skrur av kula er best,bruker man brytegaffel er kun den med langt skaft fra biltema brukelig.
Dan327t Skrevet September 29, 2008 Forfatter Skrevet September 29, 2008 Da vil jeg tørre å påstå at på min sitter dem dønn
2000Touring Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Da vil jeg tørre å påstå at på min sitter dem dønn Da tør jeg å påstå at du ikke har slått hard nok! Har aldri vært borti ei bærekule som sitter så hardt at du ikke får slått den løs.
Lex-Talionis Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Han skreiv lenger opp at han bare hadde klunka litt på bolten, og det holder ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå