icc Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Hva er forskjellen på disse? er det samme greia? Ser utløserlager følger med ny clutch også får man kjøpt noe som heter trøstelager løst på Schmiedmann. Noen som vet hvilken dimm. på svinghjulslager som m20b20 (86-mod) skal ha?
hawk321 Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 mener dette er samme greia, bare to forskjellige navn.
336mik Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Begge navn blir brukt om dette ja. Trøst lager er egentlig litt feil,siden dette (også) er navnet på veivlageret som gir støtte så veiva ikke kan flytte seg fram og tilbake i motoren.
icc Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2008 Har vært å snoka litt nedi motor, og det eneste jeg kan finne er utløserlagret. Så tror jeg kan blåse i alt som heter svinghjullager også.
dvil Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Navnet trøstelager kommer fra det engelske thrust bearing, som på norsk blir aksiallager - dvs. et lager som tar krefter i akselens lengderetning.
skien Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 trøste lager er et lite lager som sitter fast i svinghjulet og forbinder inngående aksel i girkasse ikke så vanlig lenger nå.. utløser lager sier seg jo selv
dvil Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Jeg tror du tar feil der Skien. Lageret du referer til støtter enden på girkassa inngående aksel radielt i enden på veiva - eller i svinghjulet. Tipper navnet da blir "svinghjulslageret" (heter pilot bearing på engelsk). Som nevnt over her; trøstelager og utløserlager er nok samme del - selv om navnet trøstelager kan brukes på alle aksielle lager. http://en.wikipedia.org/wiki/Thrust_bearing
STM5 Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Utløser/Trøstlager,nr.3: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=05 Svinghjulslager,nr3: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
icc Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2008 STM5, Så det der også, men der er jo avbildet to svinghjul og en merkelig plate Finner ikke det lagret noen plass der. Så fremst det ikke står i enden av veiva?
Waldez Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Vil tro det sitter i enden av veiva. Blir overasket om det ikke finns der.Alle motorer jeg har hatt opp har hatt det.
icc Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2008 Ja, det kan nesten virke sånn, men nå har jeg ikke veiva enda. Noen som vet om det sitter i enden på veiva og og evt. hvilken dimm. det er jeg skal ha på lagret?
Waldez Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Det sitter i enden av veiva.Dimm må noen annen svare på. Den står vel i tilfelle på lagret.
02 Touring Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Det sitter i enden av veiva.Dimm må noen annen svare på. Den står vel i tilfelle på lagret. Det står i linken som STM5 har på svinghjulslager 03 GROOVED BALL BEARING 12X32X10 1 11211709681 $8.59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå