Silver87 Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 tikking under oppstart, ca et par sekund etter eg har starta bilen so forsvinn det. Har prøvd det meste oljeflush rens, etc. + skifta olje 5 ganger på 2 år.. tikkinga er meir intens dess kaldare det er i veret. kan virke som det er mest "plage" på manifold sida.. snakka med mekaninkar og han meiner at eg bør sjekke oljetrykket først.. korleis måler ein det? kar ein koplar seg inn helst osv.. men kan ikkje heilt forstå at eg kan ha lavt oljetrykk, enten so virkar pumpa eller so jer ikkje ho det? enkvan so har meir erfaring her?
Bimmerlars Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Slitte ventilløftere som trenger littegrann tid på å fylle seg opp. Ang. oljetrykk. Man kan ha slitt pumpe, slitte veivlager osv. som kan gjøre at trykket faller. Tvilsomt at du har noen slike problemer da tikking under oppstart er veldig vanlig på M50
Silver87 Skrevet September 30, 2008 Forfatter Skrevet September 30, 2008 snakka med en bmw fanatiker ja og han og sa at det kunne ver nokren pakningar i ventilløfterene, men å sjekke oljetrykket, er det fint så er det bare å skifte løfterne?
Azeton Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Slitt litt med tikking, bytta løftere. men var fortsatt likt. Oljepumpe..!
Bimmerlars Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Slitt litt med tikking, bytta løftere. men var fortsatt likt. Oljepumpe..! Hva var KM standen på den?
Azeton Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Fikk oppgitt, at den var gått rundt 170 da jeg kjøpte den. så rundt 200. Men det merklige var at gamle motoren min som hadde gått 280 eller noe var i MYE bedre stand.
Silver87 Skrevet September 30, 2008 Forfatter Skrevet September 30, 2008 270 000 E34 91 mod, så det kan like godt vere oljepumpa?
Bimmerlars Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Fikk oppgitt, at den var gått rundt 170 da jeg kjøpte den. så rundt 200. Men det merklige var at gamle motoren min som hadde gått 280 eller noe var i MYE bedre stand. Da var vel km standen tull eller så har det vært snaut med oljeskift
The StigMeister Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Har samme greie på min.. Varer vel i ca 1 sekund... Maler som en katt ellers da
Silver87 Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2008 slik va det i begynnelsen ja men etter 2,5 år blir det 3-20 sek alt etter temp
Fliid Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 f.eks Kobler deg på med en trykkmåler i f.eks oljetrykkskontakt hullet. Altså; Skru ut oljetrykkbryter, skru inn trykkmåler. Tikking i starten er forøvrig ett fenomen jeg ser at flere har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå