Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tikking under oppstart, ca et par sekund etter eg har starta bilen so forsvinn det. Har prøvd det meste oljeflush rens, etc. + skifta olje 5 ganger på 2 år.. tikkinga er meir intens dess kaldare det er i veret. kan virke som det er mest "plage" på manifold sida.. snakka med mekaninkar og han meiner at eg bør sjekke oljetrykket først.. korleis måler ein det? kar ein koplar seg inn helst osv.. men kan ikkje heilt forstå at eg kan ha lavt oljetrykk, enten so virkar pumpa eller so jer ikkje ho det? enkvan so har meir erfaring her?

Skrevet

Slitte ventilløftere som trenger littegrann tid på å fylle seg opp.

Ang. oljetrykk. Man kan ha slitt pumpe, slitte veivlager osv. som kan gjøre at trykket faller. Tvilsomt at du har noen slike problemer da tikking under oppstart er veldig vanlig på M50

Skrevet

snakka med en bmw fanatiker ja og han og sa at det kunne ver nokren pakningar i ventilløfterene, men å sjekke oljetrykket, er det fint så er det bare å skifte løfterne?

Skrevet

Fikk oppgitt, at den var gått rundt 170 da jeg kjøpte den. så rundt 200.

Men det merklige var at gamle motoren min som hadde gått 280 eller noe var i MYE bedre stand.

Skrevet
Fikk oppgitt, at den var gått rundt 170 da jeg kjøpte den. så rundt 200.

Men det merklige var at gamle motoren min som hadde gått 280 eller noe var i MYE bedre stand.

Da var vel km standen tull eller så har det vært snaut med oljeskift :lol:

Skrevet

f.eks

Kobler deg på med en trykkmåler i f.eks oljetrykkskontakt hullet. Altså; Skru ut oljetrykkbryter, skru inn trykkmåler.

Tikking i starten er forøvrig ett fenomen jeg ser at flere har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...