Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste denne annonsen i dt.no nå. To unge jenter med bmw cab hadde fått sleng og kommet over i motgående kjøre felt. Er vel ikke mere enn 50km/h sone der tar jeg ikke feil, årsaken kan sikkert være mange.

Vil iallfall oppfordre alle til å sjekke mønster dybde på dekk for er vel på denne tiden folk trenger det mest. Ellers syntes jeg det er utrolig mange med manglende eller feiljusterte lys.

Her om natta lå det faktisk is på ruta på bilvinduet (Kongsberg) så vinteren er på tur.

Skrevet

Vet godt hvem de var, e46'n er/var en 325.

Må ha sklidd av veien rett og slett, nekter og tro at hu har skrudd av antispinn :P

Tror det går greit med jentene nå, en kamerat var på sykehuset og besøkte de, fikk seg nok en støkk.

Skrevet
Tror nok jeg blir og legge over de nermeste dagene :)

Ja tror jeg skal hive på de piggfrie på den nye arbeidsbilen (patmannbilen) min også til helgen.

Vet godt hvem de var, e46'n er/var en 325.

Må ha sklidd av veien rett og slett, nekter og tro at hu har skrudd av antispinn :P

Tror det går greit med jentene nå, en kamerat var på sykehuset og besøkte de, fikk seg nok en støkk.

Blir et støkk i lav hastighet også. Men hvordan var dekka? (gml og harde).

Skrevet
Nå det morro føret har kommet da! små glatt på veien, god anledningen til og legge bilen bred :twisted:

Akkurat det klarer man fint på tørrt føre også, og da med bedre kontroll!

å sladde på is er jo direkte farlig med tanke på andre bilister, med mindre du har kjørt på isbane i flere år.

menmen.. Lykke til..!

Skrevet

Bare å ta det rolig. Is-sladding tar jeg på åpne områder uten folk eller biler rundt.

Jeg kjøpte bilen min på denne tiden i fjor, og hadde aldri kjørt bil med bakhjulstrekk før. Selv om det bare er en 316 så må jeg innrømme at jeg snurra i et par rundkjøringer den første tiden :?

Skrevet

Skal kjøre fra Skien til Gardemoen på lørdags morgen, sånn ca 06.30. Er det slik at jeg burde legge om til vinterdekk? (har piggfrie)

Skrevet

Her e vinterdekka mine kommet på (av andre årsaker) så eg e klar te isdronninga viser seg. Men foreløbig så e det bare vått og regn her... :(

Skrevet

Må vell snart sette på vinterdekka jeg og :(

Skal kjøpe felger og nye sommer dekk i vinter :D Noen som vet om GS bruker og ha salg på Felgpakker på vintern?? (sommerdekk)

Skrevet
Nå det morro føret har kommet da! små glatt på veien, god anledningen til og legge bilen bred :twisted:

Slik som i dette tilfellet her, så er det ikke moro når man får en sleng når man minst venter det. Plutselig så ligger du sidelengs i en høyt trafikkert vei, som denne her.

Da er du nok ikke så høy i hatten, når du sitter der, godt plantet inn i en semitrailer.

Skrevet

Er fort frost om natta nå, så absolutt grunn til å sjekke forholdene. Selv er jeg så (u)heldig å kjørt med helårsdekk i hele år, så forhåpentligvis kommer ikke vinteren som en overraskelse. Et feiljustert lys har jeg også + ei frontrute med MYE steinsprut.. :)

Angående artikkelen så er det litt tvilsomt å kollidere i OPPoverbakke. Oppoverbakke på (i verste fall is), er noe helt annet enn nedoverbakke på is. Da hadde det iallefall vært forståelig. Sladding på blank is krever ektremt god (og dosert!) pedalfølelse samt uhyre forsiktighet og det å kunne føle på situasjonen. Tydligvis var ikke sistnevnte til stede... som ialle ulykker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...