Glenno Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Leste denne annonsen i dt.no nå. To unge jenter med bmw cab hadde fått sleng og kommet over i motgående kjøre felt. Er vel ikke mere enn 50km/h sone der tar jeg ikke feil, årsaken kan sikkert være mange. Vil iallfall oppfordre alle til å sjekke mønster dybde på dekk for er vel på denne tiden folk trenger det mest. Ellers syntes jeg det er utrolig mange med manglende eller feiljusterte lys. Her om natta lå det faktisk is på ruta på bilvinduet (Kongsberg) så vinteren er på tur.
D.C.V Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Tror nok jeg blir og legge over de nermeste dagene
Hi-Fi Lasse Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Vet godt hvem de var, e46'n er/var en 325. Må ha sklidd av veien rett og slett, nekter og tro at hu har skrudd av antispinn Tror det går greit med jentene nå, en kamerat var på sykehuset og besøkte de, fikk seg nok en støkk.
Glenno Skrevet September 30, 2008 Forfatter Skrevet September 30, 2008 Tror nok jeg blir og legge over de nermeste dagene Ja tror jeg skal hive på de piggfrie på den nye arbeidsbilen (patmannbilen) min også til helgen. Vet godt hvem de var, e46'n er/var en 325.Må ha sklidd av veien rett og slett, nekter og tro at hu har skrudd av antispinn Tror det går greit med jentene nå, en kamerat var på sykehuset og besøkte de, fikk seg nok en støkk. Blir et støkk i lav hastighet også. Men hvordan var dekka? (gml og harde).
EirikL Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Har sagt det før, men sier det gjerne igjen: kjør pent, folkens! Ingen vits i å ta sjanser.
Azeton Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Nå det morro føret har kommet da! små glatt på veien, god anledningen til og legge bilen bred
hylle Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Nå det morro føret har kommet da! små glatt på veien, god anledningen til og legge bilen bred Akkurat det klarer man fint på tørrt føre også, og da med bedre kontroll! å sladde på is er jo direkte farlig med tanke på andre bilister, med mindre du har kjørt på isbane i flere år. menmen.. Lykke til..!
Rabies Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Bare å ta det rolig. Is-sladding tar jeg på åpne områder uten folk eller biler rundt. Jeg kjøpte bilen min på denne tiden i fjor, og hadde aldri kjørt bil med bakhjulstrekk før. Selv om det bare er en 316 så må jeg innrømme at jeg snurra i et par rundkjøringer den første tiden
fish Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Skal kjøre fra Skien til Gardemoen på lørdags morgen, sånn ca 06.30. Er det slik at jeg burde legge om til vinterdekk? (har piggfrie)
Azeton Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Utifra vært jeg ser i her i oslo, er det lite nødvendig. Men ta dine forhåndsregler
Astri Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Her e vinterdekka mine kommet på (av andre årsaker) så eg e klar te isdronninga viser seg. Men foreløbig så e det bare vått og regn her...
Grasatfahrer Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 høsten er en utmerket tid å kjøpe nye sommerdekk på ..
S.Nilsen Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Må vell snart sette på vinterdekka jeg og Skal kjøpe felger og nye sommer dekk i vinter Noen som vet om GS bruker og ha salg på Felgpakker på vintern?? (sommerdekk)
ChrZZ Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Nå det morro føret har kommet da! små glatt på veien, god anledningen til og legge bilen bred Slik som i dette tilfellet her, så er det ikke moro når man får en sleng når man minst venter det. Plutselig så ligger du sidelengs i en høyt trafikkert vei, som denne her. Da er du nok ikke så høy i hatten, når du sitter der, godt plantet inn i en semitrailer.
oddis Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Er fort frost om natta nå, så absolutt grunn til å sjekke forholdene. Selv er jeg så (u)heldig å kjørt med helårsdekk i hele år, så forhåpentligvis kommer ikke vinteren som en overraskelse. Et feiljustert lys har jeg også + ei frontrute med MYE steinsprut.. Angående artikkelen så er det litt tvilsomt å kollidere i OPPoverbakke. Oppoverbakke på (i verste fall is), er noe helt annet enn nedoverbakke på is. Da hadde det iallefall vært forståelig. Sladding på blank is krever ektremt god (og dosert!) pedalfølelse samt uhyre forsiktighet og det å kunne føle på situasjonen. Tydligvis var ikke sistnevnte til stede... som ialle ulykker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå