Anders_w Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 da var tiden inne for og bytte motor i den gamle rådebankskøyta fikk rådebank for andre gang, så da skaffet jeg meg heller en annen blokk med kasse:) m20b25 stod zf kasse på bilen som skrapet i alle gir! (søppelkasse) da er planen og rive ut motor, plukke den rein, overhale topp, og flytte alt over på den ''nye'' blokka. ting som blir modifisert/oppgradert: -slipesett til toppen -nye giroverføringer -grenrør? -''lage ny'' eksos -lakke og vaske div deler -chip -''ny'' mellomaksel -nye foringer i bakstilling -nye motorfester -pluss diverse småtterier som hører med gidder ikke gjøre det helt store ut av dette.. det er en bruksbil, så her gjelder driftssikkerhet fremfor utseende og shine:) hehe.. dette har jeg en annen bil for:) så får håpe han blir i ok stand nå
Anders_w Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2008 da var'n ute:) gammel til høyre og ny til venstre fått seg ett lite strøk lakk litt frokost og nerding må til føre en økt:) lillebror og Baklie:)
Anders_w Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2008 beklager rotet i garasjen.. har gått over stokk og stein i det siste.. holder på å pusse opp hus så du ser tyddelig tegn til flyttelass i bakgrunnen.. hehe
Anders_w Skrevet Oktober 6, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2008 Ja, jobba på touringen heeeele lørdag sammen med fliid her fra forumet, å fikk motor i og bilen ned på hjula, fyrer bøsja, å den starter! jippi tenker jeg, men gud så blått han ryker?!?! men litt må man regne med da motorblokk har stått en stund og vært oljet inn, men det sluttet jo faen ikke.. jøss tenkte jeg, jeg har jo byttet ventiltetninger og alt! kjørte ut av garasjen så begynte den og gå på fem sylindere... å røyk noe helt for jævli og lukta pest!! jeg hadde en liten eksoslekkaste i ''trekant'' flensene ved manifold og hva var det som spruta ut der?? jo OLJE!! må jo være pissgåene stempelringer.. og på toppen av det hele er det faen meg rådebank i denna motorn også! Jeg får så lyst til å drepe han som jeg fikk denne blokka fra!! du dæven!!! han sverget på at den var i orden!! har fra og med idag sluttet og stole på folk ang slike ting. helvete ass.. den fungerte jo som ett skudd med blokka jeg tok ut bort sett fra litt banking, og nå er den ikke kjørbar en gang.. er totalt avhengig av å få denne bilen igang, da dette er bruksbilen.. turbo e30'en settes inn for vintern.. fakk
BmwKlovn Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Å herregud så ergelig! Sånne skulle hatt en kule! Lykke til værtfall Anders..
knut_olestad Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Vel, det første man må lære seg er å ikke stole på andre enn seg selv, synd, men sant. Håper det uansett ordner seg, E30 Touring er knalltøft
gnmfr Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Sånt er jævli, hadde værtfall tatt kontakt med fyren som solgte deg denne...
oddis Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Ekstremt surt! Be fyren du kjøpte den av betale kompensasjon for hva nye stempelringer, rådelager og sliping av veiva koster. Makan! Enten det, ellers får man heve kjøpet.
mrbatnes Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 den var ubrukelig lav til å være en bruksbil da men den va fin
Gjest Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Kjedelig når det går sånn.Detter litt sammen når man har lagt ned mange timer arbeide,og må gjøre alt på nytt. Du må nok bare overhale en motor fra bunnen av. Hone blokk ,nye ringer og lager samt få i ei veiv uten slitasje, Da vet du vertfall hva du har.
Fliid Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Rimelig frustrerende når man bruker en hel Lørdag på dette og ender med dette resultatet, alt arbeid ligger på bakgrunn av ordet selger av blokk gav, dumt og se at trenden blir i større å større grad og juge om deler man selger. Alt nå om dagen skal visst være i tipp topp stand, at folk ikke kan for faen si ting som det er, det skjønner jeg ikke. Trår meg og anders_w til for og få dette sammen på en dag så Anders får bruksbilen på veien igjen, ender opp med blårøyk pågrunn av gåene stempel fjærer, nei fy faen, jeg skjønner overhodet ikke den "trenden" som er nå. Selger jeg en vare SÅ SIER JEG DET SOM DET ER, OM DEN VAREN HAR NOEN FORM FOR DEFEKTER!!
Azeton Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Er selger her inne? Utrolig kjipt..! vært borti lignende selv flere ganger.
Anders_w Skrevet Oktober 6, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2008 han kontaktet meg via pm bare ut ifra en ønskes kjøpt tråd her på forumet.. husker ikke hva han heter eller noe.. har slettet alle pm'er....
joacim Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 synes ikke "Spruter olje ut av eksosanlegge" høres ut som gående stempel ringer.. pleier jo ikke bli sååå ille det.. Kjipt med så mye jobb for ingen ting Håper dere fikser en motor, for den bilen er jo råtøff!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå