bmw328 Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 hei har en e36 328 etter jeg har byttet radiator en god stund siden nå. må etterfylle vann par ganger i uka har kikket etter lekkasjer men ser ingen eneste jeg har lakt merke te er noe rar guffe rett ved termostaten. sjekket alt av slanger men ser ikke noe lekkasje noen som kan hjelpe`?
325icab_88 Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Har du sjekket olja? Ta av oljepåfyllingslokket og se etter grums der. Ta også opp peilepinnen for å se på fargen. Kan jo muligens være toppakning. Ryker den hvitt?
bmw328 Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2008 okay skal sjekke den trur ikke det er topp pakningen for den byttet jeg i fjor.
Fliid Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Har du sett hva som skjer om du stopper og etterfylle? Noen har den tendens at den stabiliserer seg lenger nede enn hva som er angitt fra BMW sin side. Men! Hvis det fortsettet å dale nedover mot bunn av ekspansjonstank, så skjekk etter lekkasjer. Sist jeg så bilen din så la jeg ikke merke til noe urovekkende med eksosen på bilen din, helt normalt. Selvfølgelig kan det være toppakningshavari selvom du byttet den i fjor. Folk har hatt havari på nytt en uke etter bytte, en måned, ett år, 2 år, ja, det kan skje. Men først og fremst se etter lekkasjer på slanger og radiator (selvom den er byttet). Kjør varmeapparatet og kjenn om du lukter frostvæske. Gjør du ikke det og ikke finner en eneste lekkasje på egen hånd, så ta en trykk test på kjøleanlegget, blåse trykk luft ned plugghull kan du og gjøre for og utelukke eventuell toppakning. Kompresjonstest er ett godt alternativ til og teste lekkasje på sylindere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå