Dan327t Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Noen som vet om det er teknisk mulig at et batteri kan bli så dødt at det ikke går ann å bruke startkabler engang? Takk for svar
MortenK Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Det går ann, har opplevd det på mc før, hvor batteriet har stått lagret kaldt. Tror ikke det er så vanelig på biler, men i teorien burde det være mulig.
Dan327t Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2008 Har ikke stått lagret kaldt, så vidt jeg vet. men Har blitt brukt startkabler og lader på mange ganger. sikkert tatt kaka pga det.
marius325i Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Det kan bli så dødt at det ikke tar verken startkabler eller lader. En siste mulighet kan være og ta et annet batteri som er i bra stand, og sette startkabler fra dette og på det dårlige batteriet. La det stå slik i ca et døgn, dersom det fortsatt er iorden vil det ta til seg strøm fra det gode batteriet.
Dan327t Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2008 Ok, har min mistanke om at det er så dødt. når jeg vrir på nøkkel med startkabler så er det eneste som skjer at det klikker i et rele som heter steuerrelais. Er en e30.
Dan327t Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2008 at når det klikker i det releet så er batteriet gåent?
marius325i Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Gåent trenger det nødvendigvis ikke å være, men det er iallefall helt tomt for strøm, og når det er helt tomt så er det et kjent fenomen at det klikker i reléet.. Gjør et forsøk med et annet batteri og se om det dårlige batteriet tar til seg strøm. Hvis ikke er det ferdig. Hvor gammelt er batteriet ?
Dan327t Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2008 aner ikke, fulgte med bil. Tenker det fortjener ett bytte jeg;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå