Allsopn Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Noen som har tüv papirer til eibach senkesett til e34? 92mod 520i btw. Ringt ett par forhandlere som selger disse senkesettene, men har bare fått beskjed om å laste det ned fra hjemmesida til eibach, men finner ikke noe der. Hadde vært fint hvis noen kunne maile meg disse papirene eller evt sende link til et sted jeg finner dem. PM meg hvis du har og kan sende Er forresten 60/40 senkesett
J Naustdal Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Har Eibach 60/40 senkesett til e34? det laveste eg fant i katalogen var 50/50. Her er tuv på det btw: http://www.dvsegmbh.info/PDF/einbau/32008/7228/E20-20-003-01-22.PDF
Allsopn Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2008 Altså, han jeg kjøpe bilen av påsto at den var senka 60/40, men trenger jo ikke å stemme for det Men hvor nøye er det såfall da jeg skal få godkjent senkinga a? Bare og bruke de papira du linka til og satse på at det går bra?
Tommy Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Du må sjekke at nr. på fjærene dine stemmer overens med nr. på papirene. Så må du ha papirer på utført 4-hjulskontroll.
Allsopn Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2008 okei, håpe det er riktige papirer da
Boen Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Tüv til E34 sedan: http://www.eibach.de/index_2.php?LID1=17&LID2=146&LID3=0&LID4=0&MODL=[D]5er%20E34%20(5/H)%20Limousine[/D][E]5-series%20E34%20(5/H)%20Sedan[/E]&SPA=1&C_lang=en&STEP_2=1&STEP=1&STEP_3=1&HRST=BMW&PRST=[D]Europa/%20Asien%20-%20Katalog[/D][E]European%20and%20Asian%20application%20guide[/E]&STARTLIST=1 Tüv til E34 stasjonsvogn: http://www.eibach.de/index_2.php?LID1=17&LID2=146&LID3=0&LID4=0&MODL=[D]5er%20E34%20(5/H)%20Touring[/D][E]5-series%20E34%20(5/H)%20Station%20Wagon[/E]&SPA=1&C_lang=en&STEP_2=1&STEP=1&STEP_3=1&HRST=BMW&PRST=[D]Europa/%20Asien%20-%20Katalog[/D][E]European%20and%20Asian%20application%20guide[/E]&STARTLIST=1 Ble nok noe unødvendig lange linker, siden jeg søkte meg frem på hjemmesiden. Tüv-papirene ligger som pdf-dokumenter i kolonnen "homologation". Da er det bare å sjekke nummer på fjærene og se om du finner dem i dokumentene for 520i.
Allsopn Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2008 Okey, tusen takk for raske svar folkens
Boen Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Bare hyggelig det. Sitter bare oppe og vaser likevel. Kan like gjerne gjøre litt nytte for meg:) Får håpe det går i orden. Jeg skrev ut papirer fra hjemmesiden til eibach når jeg godkjente fjærene mine, i alle fall.
axor Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 gjør det lett for BT å sjekke nre, så la det være godt synlig på fjærene.
Allsopn Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2008 Fant papirene Så takk for hjelpa! Var btw 50/30 ikke 60/40 som jeg skrev oppi her Så nå er planen å få godkjent bilen med senkinga, men hvordan går jeg fram da? Forstått at jeg må ha firhjulskontroll, men hva gjør jeg utover det? Tar jeg bare med det godkjenningspapiret som ligger på sida her til det verkstedet som har firhjulskontrollen så dem fyller ut det, og leverer det på BT sammen med de andre papirene fra kontrollen også er alt i orden? Eller må jeg ha inn bilen på BT i tillegg? Sorry hvis det ble litt knotete forklart
Boen Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Du må nok desverre vise bilen din hos biltilsynet. De skal sjekke nummer på fjærene opp mot nummer i tüv-papirene. Du må også ha med papirer på firhjulskontroll og lysjustering. Ikke alle som er like nøye med lys, men det skal egentlig gjøres.
Allsopn Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Skrevet Januar 20, 2009 Har vist den på biltilsynet nå, men det ble ikke godkjent fordi tillatt aksellast bak ikke står i tüvpapira, og finner ingen andre papirer heller, men i produktbeskrivelsen på hjemmesida til eibach står det, max 1300kg bak. Holder det å ta med en utskrift av det i tillegg til tüvpapira? Dem kan jo gå på sida til eibach og sjekke selv å hvis dem vil evt. Lite keen på å måtte kjøpe nye fjærer pga at jeg ikke får tak i papirer til de jeg har :/
Gislius Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Gå inn igjen, papirene på Eibach har jeg aldri opplevd noe problemer me(og jeg selger Eibach på jobben;)) Å vist fjærene er brukt lenge, kan det hende at nr er slitt vekk =/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå