Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nummeret på fjærene skal vel være preget inn i stålet? tok selv av senkinga før eu i går, så fikk tak i orginale bein og fjærer, er bilstein dempere og ganske ålreite fjærer.. har TUV papirene på dette, men må syrevaske fjærene, så di så nummerene tydelig.. BILTRANGSYNET! Kanskje litt OT detta men jeg vet hvor morsomme di er.. Gikk igjennom da, med 3 1'ere:P tut, høydejustering av hovedlykter(glemte det etter å ha satt på orginalt:P) og feil antall parklys, har vel noe med angeleyesene sikkert å gjøre...

Skrevet

Biltilsynet er en merkelig institusjon. Alt etter hvilken trafikkstasjon, og hvem du møter på, vil det betemme hva du kan få godkjent. Dette er erfaringer etter diverse ombygginger osv. Kjører nå 1993 530, veldig fornøyd med den! Var mangel på "senkesett ikke i vognkort" når jeg kjøpte den. Og det må da gjøres følgende: 1: Tüv papir med henvisning til nummer på fjøra. 2: Biltilsynet må fysisk sjå nummeret på fjøra. 3: 4-hjuls kontroll som viser at alle vinklene er innanfor grensene.

Jeg ga faen og kjøpte 4 nye standardfjører, det var umulig å finne nummer på senkefjørene...Når så alt var i orden på biltilsynet kunne de opplyse om at de ikke kunne godkjenne biler lenger...De måtte skrive OK på mangellappen også måtte jeg tilbake til verkstedet slik at de kunne "nulle" ut EU kontrollen.. Det var liksom prikken over i'en.

Skrevet

De fjærene er vel ikke svarte vel?

I så fall ble det vel plutselig, M understell og fjærer, eller? :)

Det ahr vel aldri vært nødvendig å ha TUV papirer på orginale deler, som feks M fjærer?

  • 2 years later...
Skrevet
Ingen av linkene funker jo !

Noen som har direkte link til å laste ned tuv papirer fra Eibach sine fjærer ?

Hvis du går på Eibach sine sider og velger det settet og bilen du er ute etter.

Da kommer du inn i katalogen hvor alt som finnes til denne bilen er listet opp.

Bortgjennom radene der er det en link til et PDF dokument i rubrikken homologation på den engelskspråklige siden.

Trykker du på denne får du opp TÜV dokumentet.

Du kan også gå via search menyen og search homologation products.

Skrevet
De fjærene er vel ikke svarte vel?

I så fall ble det vel plutselig, M understell og fjærer, eller? :)

Det ahr vel aldri vært nødvendig å ha TUV papirer på orginale deler, som feks M fjærer?

Er dette tilfelle?

Skrevet

Hvis det er orginalt sportsunderstell slik som M-tech er trenger du ikke TÜV.

Men det er ikke nødvendigvis orginalt selv om fjærene er sorte.

Det er mange senkeleverandører som har sorte fjærer og disse må du ha TÜV på.

Skrevet

ja ok, men kordan deffinera du eit M-tech Sportsunderstell? bilstein b8 dempere og eibach pro-kit fjører td? eller må det være samme understell som på ein orginal M-bil med Fjører - dempere og foringer td?

Skrevet

M-tech understell er enten montert fra fabrikk eller ettermontert med orginale BMW deler.

Bilstein dempere og Eibach fjærer er ikke en orginal del og bilen er da ikke typegodkjent med disse delene og trenger derfor TÜV.

Skrevet
Ingen av linkene funker jo !

Noen som har direkte link til å laste ned tuv papirer fra Eibach sine fjærer ?

forhåpentligvis funker denne her?

Hvis ikke så er det bare å gå på dropdown menyen til venstre som heter så mye som "Productsuche".

Der velger du bilmerke, karosseri type, og motorstørrelse så skal du få papirene dine :)

Skrevet

Da ligger dette nok ikke ute på siden deres.

Det kommer frem TÜV papirer på senkesett på flere andre biler jeg har sjekket på.

Du får nesten sende på dem en mail og høre om de kan gi deg dette.

Alternativt kontakte selger av senkesett da de som selger dette også skal ha mulighet til å skaffe dette dokumentet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...