l3nn4r7 Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Har hatt en slik ABS lampe lysende en stund nå. Var i Sverige i sommer, bilferie, og var innom et BMW verksted bare for å sjekke hva det kunne være. Dette er feilkodene de kom med: 49 Varvtalssignal vänstre bak (elektriskt fel) og 65 Varvtalssignal högre bak (elektriskt fel). Stresset ikke med dette da (de kunne ikke fikse det, var ingen ledige timer) I dag hadde vi bilen på EU-kontroll hos NAF, bare 0 på alt, bortsett fra dette, som fikk en 2-er feil.(??) Han forklarte meg at det skulle ikke være noe problem å få fikset dette, da han mente et av de lokale verksteden skulle kunne greie å fikse dette. Er noe med sensoren til ABS-en, tror jeg det var. Problemet er at, slik det ser ut nå så er det ingen verksted i nærheten som kan fikse dette (et av de lokale verkstedet jeg var på bare flirte av feilkodene.. De sier de kan BMW, men har ingen diagnose-verktøy, etc...) Hva kan jeg gjøre? Skal det være så vanskelig å få slettet feilkoder, eller få noen til å se på dette? Nærmeste BMW verksted er ca. 500 km unna.. Takk for hjelpen. PS: Beklager noe rotete tekst, er bare litt frustrert..
-Shark- Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Er nok ABS senorene som enten er defekte, eller signalet fra dem er brutt et sted. Altså du kan måle sensorene å se om de er i orden. Du kan måle ledningsnett fra ABS sensor og fram til enheten for ABS. Det vil nok ikke hjelpe å bare slette feilene, da disse mest sannsynlige er permanente og må utbedres før feilen kan slettes.
l3nn4r7 Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2008 Er nok ABS senorene som enten er defekte, eller signalet fra dem er brutt et sted.Altså du kan måle sensorene å se om de er i orden. Du kan måle ledningsnett fra ABS sensor og fram til enheten for ABS. Det vil nok ikke hjelpe å bare slette feilene, da disse mest sannsynlige er permanente og må utbedres før feilen kan slettes. Takk for svar! Men det å måle ledningsnett fra ABS sensor og fram til enheten for ABS (kopierte dette ja ) er noe et verksted som ikke har diagnose verktøy for BMW kan ta seg av? Men å slette feilmeldingen må man ha diagnose verktøy for å kunne gjøre? Ønsker ikke å bare "fjerne" feilmeldingen uten at det blir fikset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå