hylle Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Jeg ble stoppet av uniformert politibil med to purk i bilen, de tok lappen på stedet og anmeldte meg, dagen etterpå så kunne jeg hente lappen på poltistasjonen og saken ble henlagt noen uker etterpå. Og dette var med to politfolk som vitner. Tror ikke du har så mye å frykte hylle hehe, takk! huff.. vi får se hva som skjer.! håper jeg kan få lappen igjen snart!
Hyggmaister Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Hehe hvis han filmer når han kjører så blir han nok dømt for uaktsomhet:Dkjiip sak, ønsker deg lykke til! tror som sagt at du har noen sterke kort på hånden for å få igjen lappen! hhehe, takk! da har jeg fått vite at politiet har opprettet sak! .. Dette blir morro.. kan jeg komme unna med kun en bot i et slikt tilfelle? eller ryker lappen nå som de allerede har den? Sier som andre: du bør ha lite/ingenting å frykte - stå på ditt! Du er uskyldig inntil noen har bevist det motsatte Beviser han deg 10 over med videoklipp, kan du smile, ta bota på 2-3k, og se på at han mister lappen Gydd løkk
hylle Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Sier som andre: du bør ha lite/ingenting å frykte - stå på ditt! Du er uskyldig inntil noen har bevist det motsatte Beviser han deg 10 over med videoklipp, kan du smile, ta bota på 2-3k, og se på at han mister lappen Gydd løkk Takker! kommer til og ringe juristen imorgen! så får vi se hva som skjer videre! ufattelig at det er så enkelt å ta ifra en person lappen på den måten!
Azeton Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Hylle: Hadde det skjedd meg hadde jeg blitt rimelig oppgitt.. Hadde spurt om hvilke bevis de hadde. Jeg passerte politiet i 180 de var 2stk i bilen som startet etter meg, tok meg ikke igjen før jeg sto parkert og på vei inn i dagligvare butikken. Fikk selvsagt en god dose kjeft, siden han så at hastigheten ikke var lovlig. Men sa at jeg ikke kjørte så fort..
skillbill Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 hhehe, takk! da har jeg fått vite at politiet har opprettet sak! .. Dette blir morro.. kan jeg komme unna med kun en bot i et slikt tilfelle? eller ryker lappen nå som de allerede har den? Hvis det er som du sa tidligere i tråden, at du ikke har brutt fartsgrensen med mer enn 5-10km/t så skulle det jo ikke vært snakk om inndragning i det hele tatt Uansett, slik jeg ser det, så blir det nok "bare" en bot, hvis jeg kan få uttrykke meg slik! Og du vil nok få tilbake lappen etter denne 3-ukers perioden! Såsant det ikke fremkommer sterke bevis mot deg i en eventuell rettsak... Har du kontaktet advokat forresten? Alle har rett til juridisk bistand, men jeg ville kanskje tatt turen innom et lokalt advokat-kontor og fremlagt saken fra din side. Her er det viktig og inneha "riktige" fakta i saken, altså din versjon, men også mer eller mindre ordrett/konkret hva som vil bli brukt mot deg av bevis fra den annen part! Dette for at advokaten skal kunne gi deg best mulig veiledning! Et annet tips er å ikke gå til "de store" advokatene, disse er som regel mer enn opptatt med andre og "større" saker. Gå heller til de mindre, litt nyetablerte, at de er ferske behøver ikke nødvendigvis å være negativt
hylle Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Saken er nå for min del avsluttet, jeg godtok et forelegg og har fått lappen tilbake. Var visstnok flere beviser enn hva jeg trodde!
Turbo-Tommy Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Saken er nå for min del avsluttet, jeg godtok et forelegg og har fått lappen tilbake. Var visstnok flere beviser enn hva jeg trodde! Som?
Jealous_much Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 høh? Hadde de deg på video med gps/fartsmåler? Hvis ikke har de ingenting på deg...
hylle Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Saken er nå for min del avsluttet, jeg godtok et forelegg og har fått lappen tilbake. Var visstnok flere beviser enn hva jeg trodde! Som? De hadde film fra hele turen. i tillegg var det full bil, som igjen blir 5 vitner. På den ene veien jeg kjørte er det kollektivfelt, på slutten kan man svinge av mot motorveien, så har jeg altså svingt av litt for tidlig, uten å tenke over det. altså i kollektivfeltet" , og bare det ga meg en bot på 4000. fikk totalt bot på 8000,- greit for meg å leve på frossent brød og vann i et par mnd, bare jeg får lappen tilbake. og det har jeg altså gjort. men så på en annen side, jeg tror jeg hadde vunnet frem i retten. men politijuristen sa det var 100% sikkert at jeg kom til å få samme boten i tillegg til å miste lappen dersom det kom i retten. men det finner vi aldri ut.
Jealous_much Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Hehe, nei er litt enig med deg. Er ok og betale litt for og slippe alt det stresset som dette fører med seg også.
buskmann Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Hvilken straff fikk de som kjørte etter deg? De må jo ha kjørt ca like fort for å kunne måle farten.
wracul Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 hehe, hadde vært noe om du hadde anmeldt de som har fulgt etter deg når du har fått tilbake lappen.... si at du har videobevis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå