Ryeng1 Skrevet Oktober 3, 2008 Skrevet Oktober 3, 2008 Heisann! kjøpte meg en E46 318i sedan 99 modell for noen uker siden, og etter at jeg monterte K&N filter forrige uke så har den begynt å fuske/boble fra 4500 omd og ut. tok så av filteret og monterte orginalt igjen, men har nesten bare blitt værre. Fikk beskjed om at det var stor sjanse for at luftmassemålern har gått. Noen som vet hva det kan være? haster da jeg kun har en bil til forbruk.
E46Johnny Skrevet Oktober 3, 2008 Skrevet Oktober 3, 2008 Lurte på å montere KN på min E46 men ble fra rådet det av en BMW mekaniker da den åpnere filter strukturen kunne slippe gjennom forurensing til luftmassemåler og div annet små snask. Har vell også hørt at olja som brukes til støvbinding på bla KN blir sugd inn og legger et belegg på diversedeler i insuget som ikke liker det. Sjekk om du kan se olje belegg eller forurensing på luftmassemåler. Lyser emisjoncontroll lampen. Gul lampe nede til venstre som ligner en motor. Den lyste på min når luftmassemåleren røyk.
Ryeng1 Skrevet Oktober 3, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2008 Lurte på å montere KN på min E46 men ble fra rådet det av en BMW mekaniker da den åpnere filter strukturen kunne slippe gjennom forurensing til luftmassemåler og div annet små snask.Har vell også hørt at olja som brukes til støvbinding på bla KN blir sugd inn og legger et belegg på diversedeler i insuget som ikke liker det. Sjekk om du kan se olje belegg eller forurensing på luftmassemåler. Lyser emisjoncontroll lampen. Gul lampe nede til venstre som ligner en motor. Den lyste på min når luftmassemåleren røyk. Takker for svar. Fikk høre dette jeg også, men selvfølgelig etter at jeg hadde montert filteret. Lyser ingen lampe i bilen, så regner med at det er luftmassemålern som har ryki. Skal få det avklart imorgen av en mekaniker.
kimbru Skrevet Oktober 3, 2008 Skrevet Oktober 3, 2008 rens LMM, bremserens, lmm rens, carb cleaner osv...... og se om det blir bedre... dersom det blir bedre er LMM så godt som ferdig... kjøp ny.. koster rundt 1600kr.
Ryeng1 Skrevet Oktober 4, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2008 Får de såpass billig der altså Mekonomen og BilXtra skulle ha 2300,-
kimbru Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 styr unna LMM til denne motoren bilen fra ebay.... den fellen gikk jeg også i... kjøpte lmm med samme delenummer til rundt 700kr fra ebay... trodde at alt var på stell.. så begynnte bilen å oppføre seg veldig merkelig.. og mange timer gikk med til feilsøking...byttet ut min nye ebay lmm med en bosch lmm.. og der funket alt som det skule =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå