beemer525i Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 hei har en 1999 318 som går veldig ujevnt på tomgang.virker som den går litt lavt på tomgang ca 5-600 o/min. noen som har gode forslag til hva det kan være?
Rayb Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 -Falsk luft fra et sted, innsugssiden, en belg kanskje -Tomgangsregulatoren -Kanskje til og med luftmassemåleren, men lite sansynlig...
helgeb Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 forsøk å åpne oljepåfyllingslokket på tomgang,motoren skal da begynne å fuske merkbart. skjer ikke dette er det lekkasje i veivhusventilasjonen
beemer525i Skrevet Oktober 5, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2008 takker for svar.da er det bare og teste ut å håpe jeg finner ut av det
deerepower Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 em kamerat har samme problemet åsså har begynt å dra dårlig.. o forhold til før dere har lik bil han fikk vite at han hadde tennings feil på sylnder 2 å at den kan være noe med luft mengde måleren... han har kjørt med åpent kon filter å en på mekonomen sa at hvis man gjorde det på nyere biler brant olja seg fast i måleren?? er det noen her som vet om det stemmer? har ikke helt trua på det jeg... hvorfor skjer ikke det i eldre biler da? men kan jo prøve å gjøre rein lmm med diesel eller noe da?
E30 Andreas Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 em kamerat har samme problemet åsså har begynt å dra dårlig.. o forhold til før dere har lik bil han fikk vite at han hadde tennings feil på sylnder 2 å at den kan være noe med luft mengde måleren... han har kjørt med åpent kon filter å en på mekonomen sa at hvis man gjorde det på nyere biler brant olja seg fast i måleren?? er det noen her som vet om det stemmer? har ikke helt trua på det jeg... hvorfor skjer ikke det i eldre biler da? men kan jo prøve å gjøre rein lmm med diesel eller noe da? Stemmer til en viss grad, en luft masse måler har tråder i seg (nyere biler har masse måler) som oljen kan brenne seg fast på, menn det er bare denne oljen filtrene er satt inn med eller som følger med på mange filterkit som man skal spraye på i etterkant. filtrene man skal bruke på masse måler er et såkalt tørr filter som ikke er satt eller skal settes inn med olje, og hvis det skal settes inn med olje må det få lov til å trekke ordentlig inn over flere døgn, ikke bare monteres med en gang som mange gjør. på en eldre bil er det luft mengde måler (som på fks min e30) det er bare en boks med ''flapper''/spjeld i, så den kan man sette hvilket som helst man vill. håper dette ga en bedre forståelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå