BMWPower Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 Har et lite spm til folket her, da jeg å en kompis vurderer å ta inn en tysk E39 M5 og bygge over på et norsk E39 karroseri. Det jeg lurer på da er om noen vett om disse karroseriene er like? Om dette lar seg gjøre. Har sett at det har stått ombygde M5 E39`er til salgs tidliger, men usikker på om disse har vært godkjennte. Vett at den norske bilen må ha vært 1 gangs reg. i Norge for 10 eller mer år siden. Slik at vi slipper alle avgifter. Hvis noen her inne har gjort dette eller vett om noen så har fått dette godkjennt, ønsker jeg svært gjerne kontakt
tuned Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 vist bilen har vært 1. gangsregistrert i norge for 10år siden eller mer så er det ingen avgift å betale til staten bortset fra gebyret du betaler for visingstimen hos statens vegvesen. Har sett noen som har vært godkjente ombyggde her til lands men det er nok ikke lett og få til i dag, men begynn med å sende en søknad om ombyggingen og se hvilket svar du får da.. Karoserriene er tilnærmet like men ikke 100%like. Men det lar seg tilpasses
BMWPower Skrevet Oktober 5, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2008 Vett at det er forskjell på karroseriet bak med eksosen, M5 E39 har ikke hjulbrønn. Men jeg har hørt rykter om at M5 karroseriet har forsterkninger i forhold til et f.eks 520 karroseri. Noen som vett om det stemmer?
Anderslien Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Min gamle E39 M5 hadde da hjulbrønn den men... Der batteriet sitter + kompressoren som du kan bruke hvis du punkterer Men da spør jeg deg. Er det verdt det? En E39 M5 koster vel ca 150.000kr i Tyskland + norsk moms. Og en E39 520i som er i bra stand, må du betale en rundt 100.000kr for her til lands. Da er du oppe i 287.500kr. Så må du gjøre hele jobben, som tar sinnsykt lang tid, og kanskje få et verksted til å gå over den etterpå. Dette koster jo litt penger. Si du er oppe i 300.000kr. Jeg solgte min M5 for 315.000kr. Den hadde riktignok gått 265.000km, men var helt dønn strøken og tight og fin.
Z1 Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 + en ombygd har en lavere pris ved salg og er ikke lett og få godkjent og om du får det til så får du kaskje bare 2 sitte plasser pga vekt
BMWPower Skrevet Oktober 5, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2008 Ditt regnestykke er litt anderledes enn mitt, uten å gå for mye inn på det Den tyske M5`en jeg har på hånd er en 2001 mod facelift, med alt utstyr kjørt under 120tkm. En slik bil i norge koster godt over 500t. Bygge selv over på norskt karroseri vil koste ca halvparten, da er det en del å spare. Er litt arbeid, men så mye er det ikke Alt må selvsagt være godkjennt av biltilsynet ellers er det ingen vits. Ang. vekt og antall sitteplasser vil jeg tro det går bra, det holder uansett med 4 sitteplasser.
Z1 Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Ja så lenge den ikke har grønne skilter er det ikke mange som sjekker ant sitte passer.
Springsteen Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Mener å ha lest et sted at det ikke lenger gikk an å registrere ned til 4seter, men dette er det nok noen som kan mye mer om enn meg.
Anderslien Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Ditt regnestykke er litt anderledes enn mitt, uten å gå for mye inn på det Den tyske M5`en jeg har på hånd er en 2001 mod facelift, med alt utstyr kjørt under 120tkm. En slik bil i norge koster godt over 500t. Bygge selv over på norskt karroseri vil koste ca halvparten, da er det en del å spare. Er litt arbeid, men så mye er det ikke Alt må selvsagt være godkjennt av biltilsynet ellers er det ingen vits. Ang. vekt og antall sitteplasser vil jeg tro det går bra, det holder uansett med 4 sitteplasser. De E39 M5 som ligger til over 500.000kr bare ligger og ligger der. Får aldri solgt de. Det som er problemet. Og man får igjen ganske så mye mindre for en ombygd en, selv om den er godkjent. Men jeg er enig i at du kommer nok ikke til å gå i minus
BMWPower Skrevet Oktober 5, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2008 M5 med facelift 2001 ---> er jo en bedre utgave med mindre feil enn 99/00 modellene og har jo en høyere verdi. Går nok ikke i minus nei, men ikke så veldig mye å vinne på det heller. Bare en måte å få seg en billigere M5 E39, uten å betale 2 x bilens tyskeverdi til den norskestat
hauken Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 du trenger vell heller ikke betale 100 tusen for en norsk bil?
BMWPower Skrevet Oktober 5, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2008 Nope, finner 520 E39 til 40-50 tusen.. Trenger bare karroseriet.
Erebus Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 med fare for å erte på meg halve forumet, mener jeg at noe av gleden med en M bil er det det å vite at man eier en orginal M bil. Blir ikke det samme med heimbygg...
Rogern Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 med fare for å erte på meg halve forumet, mener jeg at noe av gleden med en M bil er det det å vite at man eier en orginal M bil. Blir ikke det samme med heimbygg... Nå har jeg aldri hatt en original m-bil, men jeg syntes det er morsomt å ha byggd den selv+ at du kjenner absolutt hele bilen og du kan bytte absolutt alt av slitedeler med det samme. Små kommende rustangrep kan man også forebygge lett ved en ombygging. Ang e39 m5 er det vell forskjeller i torpedoveggen, men bilene må jo i molekyler allikavel så sveise inn litt nytt stål i torpedon burde ikke by på mange problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå