Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

slik kan skje alle,men vi som har levd noen år har den fordelen at vi tenker før vi handler,i motsetning til mange ungdommer(ikke alle)

Skrevet
slik kan skje alle,men vi som har levd noen år har den fordelen at vi tenker før vi handler,i motsetning til mange ungdommer(ikke alle)

Nåja, finnes mange litt oppi åra som også kunne tenkt seg litt om både før og etter man har satt seg bak rattet.

Men jeg er enig i at ungdommer er tungt representert i statistikkene.

Skrevet

Er det ikke flere enn meg som syns det er litt galskap å sette seg oppå en R6 og dra avgårde? Ikke førerkort ingenting?

Det blir litt som og sette seg bakrattet i en 400-500HK bil, ikke førerkort! Smart?

Og feilen han gjorde var rett og slett en nybegynner tabbe!

Akslere, komme litt bakpå. så samtidig som kan prøver trekke seg fram moser han inn bremsen faktisk..!

Skrevet
Er det ikke flere enn meg som syns det er litt galskap å sette seg oppå en R6 og dra avgårde? Ikke førerkort ingenting?

Det blir litt som og sette seg bakrattet i en 400-500HK bil, ikke førerkort! Smart?

Akslere, komme litt bakpå. så samtidig som kan prøver trekke seg fram moser han inn bremsen faktisk..!

Absolutt!

Skrevet

Absolutt!

Særlig vis han ikke har kjørt noen ting..

Men kan skjønne fristelsen..

Bra det det gikk så bra.. skal godt gjøres å overleve en så kraftig smell..

Skrevet

litt av problemene e jo at me slike racing sykler som Yamaha R6 er at alt skjer så utrolig fort. har sittet på me slik sykkel å de er skremmende hvor fort de syklene flytter på seg med full gass... så i utrente hender er det ein reinspikket dødsmaskin..

meen har veldig lyst på ein sånn.. så skjønner utrolig godt at han ble fristet..

edit: setningane hang kje samen..

Skrevet

Stefaren min har en slik en CBR1100xx å det er sykt hvordan det metalstykket flytter på seg!

Sikkert en av grunnen til at fristelsen er stor også. Men det burde også være en grunn til å vente med å kjøpe en slik en til du er litt mer trent.

Grunn til at det er effekt begrensing fra du er 18-20 om at du kan har lov til å kjøre 34hk. 2 års prøvde tid på en måte. de burde vært der uansett selv om du har fylt 21..

Skrevet
er nå litt enklere med bil da,er tross alt 4 hjul..

Tja, kan ikke si meg helt enig der.

En bekjent av meg kjøpte for noen år siden ei 1968 Corvette med en 450 hk big block under panseret.

Han hadde aldri hatt annet en normale biler med rundt 100-150 hk.

Samme kveld som han fikk bilen levert dro han av og knuste bilen.

Han var vant med at det gikk fint å gi på i slakke svinger, men med 450 hk og dreimoment som en medium lastebil reiv bakhjula seg løs og han gikk på skogen..

Skrevet

Skummel historie.. :shock: Fikk dejavu et lite sekund her, da jeg leste innledningen, ganske enkelt fordi jeg har gjort det eksakt samme! (uten å skade meg dog).

Akkurat samme type sykkel, en Yamaha R6. Noen måneder før jeg fylte 18 år, like før jeg solgte mopeden min. Skulle ut på testtur. Forsiktig girskift i 1 og 2. Da jeg forsiktig la inn 3. gir gikk det overraskende fint med noen opp og nedgassinger for å kjenne litt på det. ..Men etter å ha gitt full gass skikkelig fant jeg ut at den ville på bakhjulet litt vel hurtig.. til tross for at jeg var en ganske stor person. Bare reflekshandling på bakbremsen(!)(identisk som han i artikkelen) gjorde at jeg fikk den ned på to hjul (den var nesten regelrett loddrett i lufta) Marginene er små. Har aldri satt meg på en r-sykkel siden.. Og det blir nok lenge til også. Da er det bedre å sitte innesperra i bil med bur og 4punktseler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...