Gå til innhold

BMW M3GT #109


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

Uff, tenkte jeg bare skulle prøve clay på panseret på M3'n i dag etter jeg kom fra ScandicShine.

Bare for morro skyld sånn at jeg også kunne legge på voks :) Yeah Right -.-

Etter at clay luben var tørket bort så pansret ut som ett dass.

Tenkte det kunne være rester av gammel turtle wax eller no. Men fikk det ikke bort med verken whipedown (scholl cf02) eller lakkrens. Så da ble det test av nye pad's og bakplate litt tidligere enn jeg hadde trodd. Prøvde meg forsiktig på noen rds med S03+ når jeg først var igang. Men været var så truende mtp regn at jeg gikk fort over på S40. Pansret ble raskt bra igjen og uten kjempe mye arbeid forsvant det masse swirls samtidig. Etter det ble det whipedown, lakkrens, cleaner fluid og voks :)

Når jeg først var i gang ble det lagt nano lotus på front ruta samtidig, skal ta de andre rutene senere. Er ganske spent på resultatet da 5'ern har nano lex på rutene.

Makita vil jeg også ha! :) Hva ga du for den?

Kjøpte min brukt (såvidt prøvd) til en hyggelig pris av en jeg gikk i klasse med i 5 år :)

Kaller seg Popp på dcn.

Han kjøpte den fra england tror jeg det var, og med frakt og toll ble det ca 2400,-

Mener Ketil sa prisene i Norge ligger fra laveste tilbudspriser rundt 2500 og opp i godt over 4000.

Så om du kjøper en her i Norge se deg godt om etter lavest pris da det kan være masse å spare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har bilen fått 4-hjulskontroll og bilen ble en ren drøm å kjøre ! 8)

Har kjørt rundt i mange timer nå å bare nytet de fantastiske kjøre egenskapene som bor i den :D

Etter vinteren's understells bytte satt den så godt på veien at kjøreegenskapene var ugjennkjennelige, men rett fram sporet/jaget den masse. Nå sitter den om mulig ennå bedre på veien enn før 4-hjulskontrollen og rett fram går den snor-rett :)

Ser ut til at det går i orden med å få låne skilt til Frøya treffet nå Lørdag også. Skal bli virkelig morro å få testet den på samme bane som i fjor, hadde det mye morro da, men den slet med totalt utslitt understell.

Samtidig med 4-hjulskontrollen justerte de lys, leste av feilminne/diagnose (ingen feil å finne :) ), prøvde å korrigere OBC (uten hell, må kjøpe meg en brukt OBC som har stått i 3.0l M3) samt kjøpte meg en ekstra nøkkel og deaktiverte de som har blitt borte over årene (deaktivert i EWS, mao, de nøkklene vil ikke kunne starte bilen lengre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du det skøy i godværet ute på Frøya i helga?

Jada, selv om været kunne vært adskilli bedre hadde vi det masse morro :)

Var jo med som banemannskap men det ble ikke noe voldsomt oppmøte og da fikk både jeg og Jon plenty med tid på banen innimellom pliktene ;)

Det ble aldri helt tørr bane som jeg hadde håpet på, Frøya banen er jo så liten med så mye krappe svinger at det er vanskelig å utnytte M3'n der, men selv i regnvær og våt bane satt bilen bedre nå enn på helt tørr bane i fjor med de samme dekkene. Og det må vel annses å være en formidabel forbedring :)

En video fra Frøya:

http://www.facebook.com/home.php?#!/vid ... =830400351

Her er noen bilder lånt fra en annen tråd:

536e6vcn5ctevdll15z0.jpg

8ys3ch851xpmx1mwu1wp.jpg

Ellers ventet det pakke fra Koed når jeg kom fra Frøya.

Hovedsakelig deler til 5'ern men noe til GT'n også, blandt annet nye matter, ny girkule mansjett og noe småtteri. Mattene ga en helt ny finnish jeg likte mye bedre.

(Orginale soft velour matter i anthrazit)

jix8ar79t36f3p0pu8az.jpg

x191rau4m3ddcu7cyuzh.jpg

ikkcphfzli0ax3s6zqj6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjore seg med de mattene ja. hull i fører stolen din?

Ja, er desverre rispet opp noen hull i sidestøtten av en av de tidligere eierene.

Skal kjøpe nytt orginal trekk samtidig som jeg får byttet ut varme-elementene til setevarmen som også er defekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen meg så den er orginal igjen straks nå. digger utsende på GT. sikker på jeg også er en av de enste som liker den store vinge, men den klær bilen i vertfall

jeg liker den også ;-)

Begynner å bli bra dette Ole! ufattelig hva du har tid til :-) hehe... men hvorfor frisket du ikke opp diffen også mens du først var under der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjore seg med de mattene ja. hull i fører stolen din?

Ja, er desverre rispet opp noen hull i sidestøtten av en av de tidligere eierene.

Skal kjøpe nytt orginal trekk samtidig som jeg får byttet ut varme-elementene til setevarmen som også er defekte.

De trekkene er utgått. TerjeB prøvde å få tak i, men BMW kunne ikke skaffe dem lenger :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjore seg med de mattene ja. hull i fører stolen din?

Ja, er desverre rispet opp noen hull i sidestøtten av en av de tidligere eierene.

Skal kjøpe nytt orginal trekk samtidig som jeg får byttet ut varme-elementene til setevarmen som også er defekte.

De trekkene er utgått. TerjeB prøvde å få tak i, men BMW kunne ikke skaffe dem lenger :(

Vet du om han prøvde me de delenumrene jeg ga han ?

Isåfall ble det brått litt værre ja :-/

Jammen meg så den er orginal igjen straks nå. digger utsende på GT. sikker på jeg også er en av de enste som liker den store vinge, men den klær bilen i vertfall

jeg liker den også ;-)

Begynner å bli bra dette Ole! ufattelig hva du har tid til :-) hehe... men hvorfor frisket du ikke opp diffen også mens du først var under der?

Ble litt for lite tid på slutten desverre så fikk ikke freshet opp alt jeg hadde tenkt. :(

Men skal jo ut med bakstillinga igjen til vinteren igjen ;) Satser på å få bort den hersens tectyl'n i vinter :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen meg så den er orginal igjen straks nå. digger utsende på GT. sikker på jeg også er en av de enste som liker den store vinge, men den klær bilen i vertfall

jeg liker den også ;-)

bra vi er flere. har så lyst til og skaffe meg GT vinge med de overgangene :)

Synes du skal ta GTen til våler banen i septemper. veldig lyst til og se denne live :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen meg så den er orginal igjen straks nå. digger utsende på GT. sikker på jeg også er en av de enste som liker den store vinge, men den klær bilen i vertfall

jeg liker den også ;-)

bra vi er flere. har så lyst til og skaffe meg GT vinge med de overgangene :)

Synes du skal ta GTen til våler banen i septemper. veldig lyst til og se denne live :)

du er ikke alene! jeg prøvde en liten periode å finne noen å kjøpe... :-P syntes det er grisekult! heeh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen meg så den er orginal igjen straks nå. digger utsende på GT. sikker på jeg også er en av de enste som liker den store vinge, men den klær bilen i vertfall

jeg liker den også ;-)

bra vi er flere. har så lyst til og skaffe meg GT vinge med de overgangene :)

Synes du skal ta GTen til våler banen i septemper. veldig lyst til og se denne live :)

Fra noen vinkler ser den ut til å kle bilen, fra noen vinkler ser den grom ut. Men fra noen vinkler ser den dog forferdelig ut igjen. Den ser fra noen vinkler både firkantet og alt for stor ut. På en vanlig M3 ville jeg heller gått for add-on leppene istede for klossene.

Men på en GT er det ingen tvil i mine øyne om at klossene må være der, fint eller ikke :)

Planen er at om jeg kommer over brukte orginale add-on lepper skal jeg sette dem på den andre vingen min (den med sprekk i).

Kan godt hende jeg kommer dit, lysten er helt klart til stede ;)

Kommer helt ann på om jeg har hvite skilt på den til da. For jeg kjører ikke dit med prøveskilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...