Gå til innhold

BMW M3GT #109


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

Ble vask i dag ja, tok noen bilder mens jeg holdt på.

Disse er med digital kamera mens vi også tok noen med speilrefleks, disse blir lagt ut seinere :)

Brukte turtle wax sin platinum bilshampo og store svamper.

Brukte så og si dagen på dette da dama skulle kjøres til og fra jobb osv.

På de tre første er bilen spylt av det verste med høytrykkspyler.

sqwbis61cxovt1y6e0a1.jpg

516lnapde5xs5bgy7la8.jpg

3zyqie80a589hmssurc3.jpg

Begynte øverst med rikelig av såpe og vann,

gjewtzvipt246zmwbrgg.jpg

..tok deretter nederst, for så å ta hele bilen på samme vis en gang til.

Spylte av bilen mellom hver del av den jeg vasket.

m43arlqg7ogss8d10ek9.jpg

Tok her noen bilder etter at bilen var vasket såpass at vi kunne ta noen bilder med speilreflekskamera.

9ytb3m4g9jizr1bozvcf.jpg

4u7hlage1a6urtjv3nx5.jpg

Da ble listene, emblem og blinklys tatt av, var ikke akkurat rent under der nei :wink:

hjszqmledwlld4vqqzd6.jpg

2mtoa8mwu1y06hkyac13.jpg

Tilslutt ble bilen jekket opp og dekk plukket av ett for ett og hjulbuene spylt skikkelig. Bak så det bra ut, lakken har flasset litt på potta men den skal bort etter hvert alikevel.

43ydih2q3mlqy19tx7jw.jpg

1ts3ueuko3swytgu8g5u.jpg

Så greit nok ut minus at demperene fram har litt overflaterust på det mest utsatte stedet.

8gtnsbmgoeluq0vsl0co.jpg

o2jofxzeve4c61etlnh9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pent. Kor mange M3 GT går der i norge egentli? (muli det stod lenger framme i tråden) leste fort gjennom...

Tommy mente det var rundt 6, altså 6-7 med min.

Er ikke så vanlig å se på veiene, har selv aldri sett noen annen GT på veien, heller ikke i utlandet :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pent. Kor mange M3 GT går der i norge egentli? (muli det stod lenger framme i tråden) leste fort gjennom...

Tommy mente det var rundt 6, altså 6-7 med min.

Er ikke så vanlig å se på veiene, har selv aldri sett noen annen GT på veien, heller ikke i utlandet :?

Nei, spesielle biler. Kunne tenkt meg en GT, men det får bli når eg får meg større garasje. Slikt kan ikkje stå i carport...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, var godt med "techtyl" under der. Men det så jo helt greit ut, bortsett fra guggen under. En skikkelig vask er ikke å forakte, godt jobbet. Gleder meg til å se bilen med Motorsport felger, og originale lykter.

PS bytt ut svampene med en "wash mitt" (microfiber vaskevott.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, var godt med "techtyl" under der. Men det så jo helt greit ut, bortsett fra guggen under. En skikkelig vask er ikke å forakte, godt jobbet. Gleder meg til å se bilen med Motorsport felger, og originale lykter.

PS bytt ut svampene med en "wash mitt" (microfiber vaskevott.)

hvor får du tak i det?

lurer på om jeg skal kjøpe ett par M3 motorsport felger de som ser ut som GT'n sine bare uten polert kant så får det bli orginal felger med tiden.

Er vist annet impress på framfelgene åsså på GT felgene så disse blir ingen erstattning for GT felger, bare ett penere syn i mellomtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei, Tommy. På denne bilen skal det 9,5 og 11x18 Kerscher hjul på!

Hehe, planen er nok som tommy sier. Motorsport felger, godt mulig det er "kjedelige" felger siden mange har det, men syns liksom GT'n bør få ha det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drømmebil detta :D må være morsomt å ha en bil som nesten ingen andre har. ta godt vare på den :)

Er litt ekstra stas ja :)

Håper nå jeg tar gått vare på den ja.

Det er jo en bil som er bygd for å kjøres både hardt, fort og lenge, noe den tåler fint, jo mer turtall jo finere maler den.

Satte jo inn en skikkelig cd spiler og noen gode høytalere men de blir nesten ikke brukt da det sitter en mye bedre komponist under pansret man ikke klarer å få nok av 8)

Men kommer aldri til å herjer med en slik bil, selv om mange GT'er ( denne er nok intet unntak) ofte har blitt grisekjørt en eller annen gang i eierhistorien :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, var godt med "techtyl" under der. Men det så jo helt greit ut, bortsett fra guggen under. En skikkelig vask er ikke å forakte, godt jobbet. Gleder meg til å se bilen med Motorsport felger, og originale lykter.

PS bytt ut svampene med en "wash mitt" (microfiber vaskevott.)

hvor får du tak i det?

lurer på om jeg skal kjøpe ett par M3 motorsport felger de som ser ut som GT'n sine bare uten polert kant så får det bli orginal felger med tiden.

Er vist annet impress på framfelgene åsså på GT felgene så disse blir ingen erstattning for GT felger, bare ett penere syn i mellomtiden :)

Originale GT felgene har ET 41 både foran og bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, var godt med "techtyl" under der. Men det så jo helt greit ut, bortsett fra guggen under. En skikkelig vask er ikke å forakte, godt jobbet. Gleder meg til å se bilen med Motorsport felger, og originale lykter.

PS bytt ut svampene med en "wash mitt" (microfiber vaskevott.)

hvor får du tak i det?

lurer på om jeg skal kjøpe ett par M3 motorsport felger de som ser ut som GT'n sine bare uten polert kant så får det bli orginal felger med tiden.

Er vist annet impress på framfelgene åsså på GT felgene så disse blir ingen erstattning for GT felger, bare ett penere syn i mellomtiden :)

Originale GT felgene har ET 41 både foran og bak.

Ja er vel ikke impresset som er annerledes, jeg som tuller, men det er noe med fram-felgenes bredde som er annerledes på GT felgene.

Se på dimmen på framfelgene i følge realOEM.com

GT fram felger: 71/1JX17 ET:41 delenr. 36112227350

M3 fram felger: 71/2JX17 ET:41 delenr. 36112227759

det står jo at GT framfelgene er 7 og 1/1 brede men vil det si 7" eller 8", M3 felgene er jo 7 og 1/2 brede altså 7,5".

Bakfelgene har samme dim. 81/2JX17 ET:41

Tommy:

Men hvor fikk du tak i wash mitt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...