Gå til innhold

CCC kræsj E61. Crap Kundebehandling

Anbefalte innlegg

• 2 years later...
Skrevet

Hei!

Dette var veldig interessant for meg å lese med tanke på at jeg er i en litt samme situasjon som deg!

Jeg har en 2006 mod, 118d E87.

Var hos bavaria på økern og feilsøkte. Der sa de at ccc var gåen.

Jeg har typisk nok veldig uflaks siden dette skjer med meg i 2011. Da har jo selvfølgelig garantien gått ut. Så de dekker jo ikke det. Men er det ikke mulig å sende den hos noen andre?

Det er jo svindyrt hos dem. Driver og forhøre med med bmw i Sverige som kanskje kan gjøre det billigere..

Hvilke verksted her i østlandet har muligheten til å bestille en ny ccc enhet og montere og programmere den.?

Takk for svar.

• 2 years later...
Skrevet
Etter mye diskutering med BMW har de gått med på å dekke 50% av delen. Men jeg må fortsatt betale for montering og programmering.

Bilen står hos Autozentrum nå. For 3 dager siden begynte alt å virke som normalt igjen. Kontaktet da BMW og lurte på om de fortsatt var sikkre på at dt var computeren. Noe som de var. Så da gjenstår det å se om problemet blir borte med ny computer og seneste oppdatering.

Jeg betale ca 7000.- for denne jobben, og hvis ikke problemet er borte regner jeg med og håper at det er bare å sette bilen tilbake for å la dem fikse for egen regning. Jeg har betalt for en diagnose, og retting av feil. Selv om jeg har stilt spørsmål ved diagnosen deres er de sikkre. Har vel en verkstedsgaranti da mener jeg?

Jeg har ikke dyp kunnskap på BMW, men jobber til daglig med diagnose på hydraulikk, pneumatikk, elektriske systemer, jet motorer. Tror egentlig de som har sjekket bilen min bare følger manualer til punkt og prikke. Da jeg pratet med dem virket det ikke som om de bruker sunn fornuft og erfaringer. De hadde fått beskjed av "datan" at computeren måtte byttes, men virket ikke som om de hadde prøvd andre løsninger. Vet ikke helt om jeg stoler på avgjørelsen deres.....

Hei lynyrd

Jeg har tilsynelatende det samme med min e61 som du hadde. Det er noen år siden nå tydligvis :P .

Er det sånn du opplevde feilen med iDrive-en som jeg beskriver i lenken under?

At BMW-logoen kommer og går men idriven starter aldri. Eller var din helt svart?

http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=265023

Skrevet
Ikke de å ødelegge tråden men jeg har en slik liggende med 2013 kart og helt ny software.

Jaha.. Hva pris skal du i så fall ha for det? Visst det er det som er feilen.

Er det bare plug&play, eller er det mye mikk makk..? Jeg veldig lite greie på sånt.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...