CBX1979 Skrevet Oktober 6, 2008 Share Skrevet Oktober 6, 2008 Hei, jeg håper på svar på følgende spørsmål: planlegger kjøp av nye kvalitetshøyttalere i min E36. Er det 5.25" som sitter foran nede, 1" som sitter i dørene og 4" som sitter i hylla bak? Er det slike jeg bør kjøpe (f. eks. Infinity eller Focal)? Eller andre størrelser som passer og er bedre. Er opptatt av at det skal se helt originalt ut i kupeen. Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nøstbakken Skrevet Oktober 6, 2008 Share Skrevet Oktober 6, 2008 Foran er det verfall 5,25" og bak er det 4 " Ikkje sikker på den i døra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CBX1979 Skrevet Oktober 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Hei Bimmeris! Tusen takk for svar. Noen som vet hva som sitter i dørene (størrelse) på E36? Og evt. har forslag til hva jeg bør sette inn av nye høyttalere (størrelser og fabrikat/type)? Takknemlig for alle kommentarer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nøstbakken Skrevet Oktober 6, 2008 Share Skrevet Oktober 6, 2008 Focal er jo knall bra.. Kan anbefale å handle på e-bay etter som dollaren er jo ganske lav. Er ein kompis gjeng som skal bestille der fra. på det som eg skal kjøpe sparer eg vell ca 5000 kr på . halv pris omtrent i forsjell viss du handeler i statene enn i norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h4ns3n Skrevet Oktober 6, 2008 Share Skrevet Oktober 6, 2008 seas lotus har vel noen knallgode frontsett hvertfall.. Men stiv pris... Fåes på www.dynabel.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MFosse Skrevet Oktober 6, 2008 Share Skrevet Oktober 6, 2008 Eg har og lurt på å byte ut de høytalerene som står i bilen å spess Dør-diskantene siden den ene er ødelagt. men hvordan tar eg ut desse høytalerene? Og hvordan sette inn nye? (de små 1" eller noe som sitter i dørene asså) Håper noen kan hjelpe:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MFosse Skrevet Oktober 7, 2008 Share Skrevet Oktober 7, 2008 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CBX1979 Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Takk for svar. Til MFosse: Vedr. høyttalerne i dørene så er dette godt beskrevet i Haynes 3210 BMW 3-series Service & Repair Manual (kapittel 11.12). Det begynner med en anbefaling om at du kopler fra negativ batteripol.. Har du elektrisk speil må du først fjerne knappen på førersiden; har du manuelt speil så må du fjerne håndtaket; så fjerner du 'dørlåseknappen' (skrues av); så fjerner du 'skjellet' fra 'døråpningsknappen' (skyves fremover); så tar du dørhåndtaket, så bruker du forsiktig en flat skrutrekker mellom panelet og døren rundt til panelet kommer av.. Til slutt løsner du koplingen til høyttaleren. Jeg har lest ett sted på nternett at høyttaleren er LIMT til 'gitteret'...(?) For ordens skyld; jeg har ikke gjort dette selv, men har planer om dette en dag det ikke regner (noe det gjør hver dag!? Ler...). Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CBX1979 Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Enda ett spørsmål til bytte av høyttalere: Jeg har forstått det slik at det er mulig å bytte de originale 4" høyttalerne bak med 6x9", men at det da trengs et adapter. Jeg har bestemt meg for å kjøpe FOCAL høyttalere. Hvor kan jeg få kjøpt et adapter til disse høyttalerne for min E36 for montering i hattehyllen? Takknemlig for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MFosse Skrevet Oktober 9, 2008 Share Skrevet Oktober 9, 2008 CBX1979: Tusen takk for svar, får ut i garasjen i helga å prøve meg litt frem OG: http://www.elutstyr.no/product_info.php ... ts_id=1506 her e adapterene dine Billigste du får på markede trur eg Ska bestille desse sjølv snart, men vet ikkje kva høytalere eg ska kjøpe?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Ole Skrevet Oktober 9, 2008 Share Skrevet Oktober 9, 2008 Enda ett spørsmål til bytte av høyttalere: Jeg har forstått det slik at det er mulig å bytte de originale 4" høyttalerne bak med 6x9", men at det da trengs et adapter. Jeg har bestemt meg for å kjøpe FOCAL høyttalere. Hvor kan jeg få kjøpt et adapter til disse høyttalerne for min E36 for montering i hattehyllen? Takknemlig for svar. har sett adaptere på ebay i england. der va dei billige. og dei hadde før på bilradiospesialisten.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z_AGo Skrevet Oktober 18, 2008 Share Skrevet Oktober 18, 2008 diskantene som sitter i døra er 1".. disse diskantene er limt til plastikkdeksler... som er ca 3" (et sted rundt der) jeg har tatt dem ut og studert dem lurte på å bytte selv. men jeg vet ikke helt vordan jeg skal få dette til ved å sette inn nye i de originale hullene. har noen et forslag der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå