Gå til innhold

Bytte høyttalere i E36


Anbefalte innlegg

Hei, jeg håper på svar på følgende spørsmål: planlegger kjøp av nye kvalitetshøyttalere i min E36. Er det 5.25" som sitter foran nede, 1" som sitter i dørene og 4" som sitter i hylla bak? Er det slike jeg bør kjøpe (f. eks. Infinity eller Focal)? Eller andre størrelser som passer og er bedre. Er opptatt av at det skal se helt originalt ut i kupeen. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Til MFosse: Vedr. høyttalerne i dørene så er dette godt beskrevet i Haynes 3210 BMW 3-series Service & Repair Manual (kapittel 11.12). Det begynner med en anbefaling om at du kopler fra negativ batteripol.. Har du elektrisk speil må du først fjerne knappen på førersiden; har du manuelt speil så må du fjerne håndtaket; så fjerner du 'dørlåseknappen' (skrues av); så fjerner du 'skjellet' fra 'døråpningsknappen' (skyves fremover); så tar du dørhåndtaket, så bruker du forsiktig en flat skrutrekker mellom panelet og døren rundt til panelet kommer av.. Til slutt løsner du koplingen til høyttaleren. Jeg har lest ett sted på nternett at høyttaleren er LIMT til 'gitteret'...(?) For ordens skyld; jeg har ikke gjort dette selv, men har planer om dette en dag det ikke regner (noe det gjør hver dag!? Ler...). Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda ett spørsmål til bytte av høyttalere: Jeg har forstått det slik at det er mulig å bytte de originale 4" høyttalerne bak med 6x9", men at det da trengs et adapter. Jeg har bestemt meg for å kjøpe FOCAL høyttalere. Hvor kan jeg få kjøpt et adapter til disse høyttalerne for min E36 for montering i hattehyllen? Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda ett spørsmål til bytte av høyttalere: Jeg har forstått det slik at det er mulig å bytte de originale 4" høyttalerne bak med 6x9", men at det da trengs et adapter. Jeg har bestemt meg for å kjøpe FOCAL høyttalere. Hvor kan jeg få kjøpt et adapter til disse høyttalerne for min E36 for montering i hattehyllen? Takknemlig for svar.

har sett adaptere på ebay i england. der va dei billige. og dei hadde før på bilradiospesialisten.no :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

diskantene som sitter i døra er 1".. disse diskantene er limt til plastikkdeksler... som er ca 3" (et sted rundt der) jeg har tatt dem ut og studert dem lurte på å bytte selv. men jeg vet ikke helt vordan jeg skal få dette til ved å sette inn nye i de originale hullene. har noen et forslag der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...