Torminator Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Tenkte å bytte servoolje på min 320i M52 '98 da den er nesten helt svart. Noen som vet om en enkel måte å gjøre det på? Er det noen annet som er lurt å skifte i samme slengen?
jolly Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Finn servopumpa og ta av slangen. Tapp helt av. Hvis ikke så må du suge det ut med en sugepumpe , og da får du tatt bare halvparten. Det betyr at du må etterfylle , kjøre , etterfylle osv.osv. før du har fått skiftet alt. Ikke nødvendig å skifte mer , men det er lurt å sjekke alle klemmer når du først holder på.
Torminator Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2008 Vanskelig å finne den da? Eller komme til? Er det bare å tappe av da, og etterfylle? Ingen lufting eller spesiell prosedyre for å få ut alt? Får jeg ut alt dersom jeg tar av slangen til pumpa?
Sir Hofstad Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Må skru av nipler på tannstang osv. Kjøre ut olje der.
Torminator Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Skrevet Mars 5, 2009 Vet det er gammel tråd, men ble lagt på is... Nå derimot! Går ikke an å tappe ut oljen fra en stor skru fremme på "styringen"? Hadde bilen oppe på bukker her en dag, og la merke til denne store (ser ut som en) tappeskruen fremme på venstre side på styringen... J.Hofstad; Mente du tappe olje fra disse niplene, eller lufte ved påfylling?
HerrFlick Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Er dette noe man må gjøre ofte? Aldri tenkt over å skifte servoolje, men måtte etteffylle ganske mye i fjort sommer. Holder ikke dette?
E36Cab1 Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Må skru av nipler på tannstang osv.Kjøre ut olje der. Korrekt,ellers får en ikkje ut alt. Noen biler(f.eks noen Opel) har filter liggende nedi oljebeholderen som må skiftes sammen med olja. Pleier å skifte den olja sammen med intervallen for diff&gir som regel..
Torminator Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Skrevet Mars 16, 2009 Er det noe sånt filter på E36? Eller andre ting som må/bør taes samtidig?
Torminator Skrevet April 8, 2009 Forfatter Skrevet April 8, 2009 Når jeg skrur av nippelen som kommer fra ekspansjonstanken på tannstanga , og renner ut olje der, får jeg ut alt da? Må det luftes på noen måte etterpå, eller er det tilstrekkelig å bare på hjulene opp av bakken og vri litt på de, og etterfylle?
Klinz Skrevet April 9, 2009 Skrevet April 9, 2009 Holder me og fylle på og svinge til øgre og venstre noen ganger og sjekk nivå igjen og etterfyll eventuelt,, Og tut og kjør. Kontroller niva etter tut og kjør
Bimmerlars Skrevet April 9, 2009 Skrevet April 9, 2009 Skru ikke ut den store skruen på tannstanga som nevnes her. Den er til for å justere klaringa inni tannstanga (husker ikke betegnelsene) Hvor sitter niplene på tannstanga J. Hofstad? Har aldri sett det før.
bjalle Skrevet April 10, 2009 Skrevet April 10, 2009 Holder lenge å suge ut og etterfylle atf oljen,kjør ett par dager å gjør det igjen.får ikke ut alt men du vil ha god olje i systemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå