Fliid Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Skal ikke være slakk. Rep sett til ZF tannstang fåes hos Koed. Å kaste en tannstang pågrunn av slakk er unødvendig da det fortsatt er mulig og få reparert disse. Hvis det er slakk i selve tennen på stanga, så går det desverre ikke ann og reparere enkelt. Men det er utrolig å ett rep- sett gjør ; )
Lex-Talionis Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2008 okei;) vet du hvor på Koed dette finnes? har titta, men fant ikke noe jeg Kan dette repareres med tannstanga sittende på? Har kun slakk i den jeg tok bilde av
Fliid Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Tannstang må demonteres. https://www.koed.no/2.1.asp?katstate=ny ... anker_1169 I bunn av boks 1170
Lex-Talionis Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2008 Vet du om det er vanskelig å motere dette rep settet eller? Må man ha noe slag for spesial verktøy?
Fliid Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 jepp, det må man, en, hmm, 8 kants 17 mm nøkkel. En utvendig og en innvendig, om jeg ikke husker helt feil. Dette er på mekanisk, vet ikke om det er likt på servo, men vil nå tro det, siden ZF laget denne og. Spesial verktøy kan det hende BMW i ditt nærområdet har, men du kan også fabrikere dette selv. : ) Ikke vanskelig når du først har fått opp dette.
Lex-Talionis Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2008 Ok Får skru av faenskapet i morra. Er det trangt og jævlig å få av den forbindelsen oppi der eller?
Fliid Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Har du servo så er det litt mer knot, men er "god" plass : ) Bare å løsne koblingen i bunn, er vell 13mm om jeg ikke husker feil, så er det "bare" og dra tannstangen mot deg etter at du har løsnet endeledd og skrudd ut begge boltene som holder tannstang på plass. Om jeg ikke husker helt feil så har splinen som er på tannstang ett spor i midten, så den lille 13 mm må du skru helt ut
Lex-Talionis Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2008 Har helt glemt å nevne at jeg ikke har servo:P Da blir det kanskje litt bedre plass Ja stemmer at det er et spor på den. Men titta litt på de skruene som tannstangen er festa i i stad,den skuen på passasjer siden er satt i fra bunnen av. men den andre er satt inn fra toppen. Sikkert blitt satt inn mens motor har vært ute eller noe, får håpe det er plass nok til å dytte opp skruen, eller tror du den butter i noe så jeg må heise motor eller knote som faen med en dremmel for å kappe skruen oppi der?
Fliid Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 oi, det var ikke bra. Egentlig skal de være satt i så mutteren havner på oversiden, dette med den grunn at man får problemer med og få bolten andre veien. . At du må kappe bolten og få deg en ny en vil ikke forundre meg.
Lex-Talionis Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2008 Ja det jeg regna med :S Sikkert vært litt i svima han som har satt det på, hehe.. Får gyve på med dremmel i morra da. Faen meg så lei den dritten, satt en halv dag for å slipe av muttren på drivakslingen med den. hehe.. Men vet du om det er vanlig M10 bolt som holder fast tannstanga?
Fliid Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Du kan bruke en helt vanlig M10 bolt på 82 mm i lengde. Bør heller ikke være helgjenget. 8.8 stål er kraftig nok. "vanlig" syrefast ville jeg ikke brukt.
Lex-Talionis Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2008 Okei, da har jeg bolter ute her. Nok en gang, takk for hjelpa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå