Gå til innhold

Skal det være noe som helst slark i tannstanga E30?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ikke være slakk. Rep sett til ZF tannstang fåes hos Koed. Å kaste en tannstang pågrunn av slakk er unødvendig da det fortsatt er mulig og få reparert disse. Hvis det er slakk i selve tennen på stanga, så går det desverre ikke ann og reparere enkelt. Men det er utrolig å ett rep- sett gjør ; )

Skrevet

jepp, det må man, en, hmm, 8 kants 17 mm nøkkel. En utvendig og en innvendig, om jeg ikke husker helt feil. Dette er på mekanisk, vet ikke om det er likt på servo, men vil nå tro det, siden ZF laget denne og. Spesial verktøy kan det hende BMW i ditt nærområdet har, men du kan også fabrikere dette selv. : ) Ikke vanskelig når du først har fått opp dette.

Skrevet

Har du servo så er det litt mer knot, men er "god" plass : ) Bare å løsne koblingen i bunn, er vell 13mm om jeg ikke husker feil, så er det "bare" og dra tannstangen mot deg etter at du har løsnet endeledd og skrudd ut begge boltene som holder tannstang på plass. Om jeg ikke husker helt feil så har splinen som er på tannstang ett spor i midten, så den lille 13 mm må du skru helt ut

Skrevet

Har helt glemt å nevne at jeg ikke har servo:P Da blir det kanskje litt bedre plass :)

Ja stemmer at det er et spor på den.

Men titta litt på de skruene som tannstangen er festa i i stad,den skuen på passasjer siden er satt i fra bunnen av. men den andre er satt inn fra toppen.

Sikkert blitt satt inn mens motor har vært ute eller noe, får håpe det er plass nok til å dytte opp skruen, eller tror du den butter i noe så jeg må heise motor eller knote som faen med en dremmel for å kappe skruen oppi der?

Skrevet

oi, det var ikke bra. Egentlig skal de være satt i så mutteren havner på oversiden, dette med den grunn at man får problemer med og få bolten andre veien. . At du må kappe bolten og få deg en ny en vil ikke forundre meg.

Skrevet

Ja det jeg regna med :S Sikkert vært litt i svima han som har satt det på, hehe.. Får gyve på med dremmel i morra da. Faen meg så lei den dritten, satt en halv dag for å slipe av muttren på drivakslingen med den. hehe.. Men vet du om det er vanlig M10 bolt som holder fast tannstanga?

Skrevet

Du kan bruke en helt vanlig M10 bolt på 82 mm i lengde. Bør heller ikke være helgjenget. 8.8 stål er kraftig nok. "vanlig" syrefast ville jeg ikke brukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...