Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

320en streika her en dag, trodde det var bensinpumpa som hadde gått og kjøpte ny i dag og monterte. men fremdeles dødt. målte meg fram til at pumpa får ikke strøm bak og trodde da det muligens var releet som hadde tatt kvelden.

tok det ut, målte og testkjørte det med gamle pumpen tilkoblet (den var ikke noe gale med :? ) releet funger helt fint.

målte videre ned i sokkelen til releet om det får strøm inn på styrestrøm/hovedstrøm og det virket også ok.

spørsmålet mitt då er hvorfor i F#"¤ vil ikke bensinpumpa gå? :?

gjor rein alle tilkoblinger med electroclean.

noen som har en ide?

Skrevet

jeg har hatt samme prob å da testet jeg pumpa ( fra biltema) før montering funka den fint.. etter jeg hadde satt alt klart virka ingen ting . tokk ut pumpa kjørte strøm direkte ingen ting skjedde.. kjøpte ny pumpe på et høggeri satt det sammen å bilen gikk som en drøm ..

Skrevet

får lyst til å bare sette fyr på heile bilen :P

men det som er rart er at når jeg måler på kontakten til pumpen er ikke der strøm på når tenningen og alt er på. så lurer på om det kan være noe lengre frem i bilen som ikke fungerer?

koblings skjema til start/tenning/drivstoffsystem hadde vert tingen :) noen?

Skrevet

skal ikke vere strøm der når teninga er på men mål mens du prøver å starte .. jeg heller fikk ikke strøm der med bare teninga på . men så fort jeg prøvde å starte kom det strøm der

• 5 months later...
Skrevet

har nylig fått et startproblem med min e36. lurer på om det er bensinpumpa eller tenninga det er problem med. skal sjekke om d kommer bensin til pumpene, men om d ikke gjør d er d vell releet til bensinpumpa eller bensinpumpa som er gåen. og om det kommer bensin så må d vell være tenninga d er noe feil med? alle forslag mottas med takk om noen har greie på dette?

Skrevet

Dersom du ikke får bensin til pumpene dine så foreslår jeg at du tar med deg ei Jerry-kanne og stikker innom nærmeste bensinstasjon og fyller den opp, og deretter fyller på tanken, så tror jeg det ordner seg! :lol:

Men fra spøk til alvor så ville jeg sjekket at det kom bensin i forbrenningskamrene (skru ut pluggene etter å ha kjinnet motoren litt og se om de er våte) og også at du får gnist på alle pluggene. (Noen som kan forklare enkleste måte?)

Og sist men ikke minst: Gratis bump! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...