Gå til innhold

Buzz's BMW 520iA E39 1997 | Update 24/05

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lenge siden sist oppdatering her nå.

Jeg har da fått kjøpt meg nye dekk + felger. Og fått en fin pakke fra statene med litt bilpleie produkter.

Valget endte på Nankang NS2 dekk.

Dim bak: 265/30-19

dim foran: 235/35-19

Dette på 8,5" felg foran og 9,5" bak.

Her fikk jeg dekkene fra dekkonline.com kun 4 dager etter bestilling.

DSC00033.jpg

DSC00036.jpg

Digg med stille tider på jobben, for da kan man skru! :D

DSC00041.jpg

Her er deilige pakken min fra US

DSC00057.jpg

Litt vask måtte til

DSC00052.jpg

Endelig resultat

DSC00053.jpg

Skrevet

Veldig pen bil!=) Ble jo delig med felgene og ordentlig vask/polering!

Om du skal ha sikkelig "black" edition må du bytte listene rundt ruten, siden du også har byttet grillen!

Så er m fanger forran og bak en mega stor og bra upgrade:) og M-speil vil jeg anbefale! Det gjorde MYE!

Skrevet
Veldig pen bil!=) Ble jo delig med felgene og ordentlig vask/polering!

Om du skal ha sikkelig "black" edition må du bytte listene rundt ruten, siden du også har byttet grillen!

Så er m fanger forran og bak en mega stor og bra upgrade:) og M-speil vil jeg anbefale! Det gjorde MYE!

Takker :) Brukte hele lørdagen på å gjøre bilen ren.

Jeg skal bytte tilbake til chrome grill. Likte ikke helt sort grill.. Så litt "billig" ut for å si det slik.

Har tenkt på M-fangere. vet ikke helt om jeg vil bytte ut all chromen altså... Så vet ikke om jeg skal gå for shadowline. :)

Skrevet
Chrome nyrene så mye bedre ut! Kjempe pen bil! Og, et spørsmål; hva betalte du for pakken med Meguairs?

Mathias

Takk :) tror jeg synes det selv.. Har allerede bestemt meg for å bytte ut den svarte. Men har kastet den forrige grillen, for den var stygg og flassete.

Husker ikke helt for bestilte sammen med to kamerater... men var betydligere billigere enn å kjøpe her i Norge.. måtte le når jeg hørte hva en selger skulle ha her i Norge... men finn deg en kompis som er med på en sånn pakke, så er det 1/3 av prisen her i Norge :)

Skrevet

Så igjennom papirene i bilen min idag. Så fant jeg plutselig utstyrslista mi. Der sto det: "0704 Sporstfahrwerk, M" Vil det da si at jeg har M-tech understell`? Er det noen lettvint måte å finne ut dette på? :)

Skrevet

Takk :) tror jeg synes det selv.. Har allerede bestemt meg for å bytte ut den svarte. Men har kastet den forrige grillen, for den var stygg og flassete.

Husker ikke helt for bestilte sammen med to kamerater... men var betydligere billigere enn å kjøpe her i Norge.. måtte le når jeg hørte hva en selger skulle ha her i Norge... men finn deg en kompis som er med på en sånn pakke, så er det 1/3 av prisen her i Norge :)

Jeg har en far som kanskje kan være litt kompis med meg :D

Mathias

Skrevet

Prøvde å ta litt bilder med speilrefleksen, men så at det ikke ble så bra.. men legger de ut :)

Forresten, synes dere at jeg trenger senkefjærer foran? :P

P4150775.jpg

P4150773.jpg

Hadde uhell i vinter, derfor den flekken på fangern :(

P4150781.jpg

P4150785.jpg

P4150777.jpg

Skrevet

Jaja, jeg måtte vel gi etter for alt maset om å senke bilen foran. Så da kjøpte jeg meg senkefjærer foran Tüv godkjente og allting. SKal sette de på til helgen. Kjøpte meg også nye tennplugger, oljefilter, kupéfilter og nytt bremseskjold med deksel mot stein som setter seg fast.. :)

Dårlig mobil bilde men..

DSC00060.jpg

Skrevet

Fått gjort litt på ettermiddagene.

Var så heldig å kom over et sett med Black Diamond skiver. Kjøpte de av en som hadde fått feil fra US. lucky me! Så tenkte jeg at jeg må bytte klosser samtidig. Så kjøpte meg ferodo klosser fra Thorshov.

Fikk også installert K&N filteret mitt som har vært liggende LENGE etter jeg solgte gamle bilen :P

Byttet også kupé filteret mitt. Var jammen på tide.

Samlet seg litt dritt der (Fant tidenes største bille der også :? )

DSC00069.jpg

Old vs New

DSC00068.jpg

Før

DSC00074.jpg

Etter

DSC00075.jpg

Skivene

33864.jpg

klossene

ys_ferodo_ds2500_m_001.jpg

Senkefjærene mine! :D

DSC00073.jpg

Skrevet

Etter mye banning og småsår fikk jeg montert ferdig Black Diamond skivene mine + Ferodo klossene mine. Skal få luftet bremsene til uken slik at jeg kan få se om det er sor forskjell..

ys_ferodo_ds2500_m_001.jpg

fått demontert hjulet

DSC00079.jpg

Et helvete å få av boltene som holdt fast kalipperen, men det gikk nå tilslutt

DSC00081.jpg

Gammel og ny

DSC00082.jpg

Hadde vel strengt tatt ikke trengt å bytte klossene helt enda, men gjorde det fordet.

DSC00080.jpg

DSC00083.jpg

Slik ble det

DSC00084.jpg

• 3 weeks later...
Skrevet

Bimmern har nå fått seg en liten facelift bak. Har nå fått lakket og montert koffertleppe samt satt på nye baklykter(Org Hella) også fått fikset den lille skaden jeg hadde på bakfangeren min.

DSC00120.jpg

DSC00126.jpg

DSC00128.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...