Gå til innhold

Hvordan få basskasse til å funke?


Anbefalte innlegg

Halla

Jeg driver å installerer basskasse og forsterker. Jeg får det ikke til å funke :(

Jeg har en e39 98 sedan og det er ikke no inngang til ledning i orginalspilleren. Isteden har jeg kobla de på hattehylle høytallerene. Eller bare den ene da. Må begge være koblet til for at det skal virke?

Jeg har fiksa ledning opplegget selv. Er veldig noob på sånt, men har ihvertfall bare sura sammen ledningene i høytaleren. Går det fint eller er det no fancy man må gjøre?

Takk på forhånd for hjelp :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke lyd i anlegget eller virker ikke forsterkeren din?

Forsterkeren virker, men den får ikke no signal virker det som. Har ikke no bruksanvisning så jeg vet ikke HELT åssen det skal gjøres. Ihvertfall det lyser grønt fra forsterkeren hvis det sier no mer :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det sikkert noe lurt som kan hjelpe deg :wink:

http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=34&ids=artID

Ja var mye lurt der som jeg ikke visste, men det sto ikke no om den monteringsmetoden jeg har gjort.

Så går det an å bare koble signal ledningene ( det er 2stk.) til diskantene bare ved å ta litt gummi surre di sammen og pakke dem inn i elektriker teip? Bruker også remote altså kobler til en ledning på remote inngangen.

Noen som vet hva jeg snakker om? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la vær å surre og teipe :wink: signalkablene skal du være snille med.. ellers straffer deg seg gjennom kvaliteten på lyden..koble dem kun til spilleren og forsterkeren du..ikkeno annet tull.. remoten kan du f.eks. koble til et baklys om det ikke er noe inngang for den på spilleren..den er det ikke så nøye med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det samme i min gamle e46. Hentet signal fra høyttalere i hattehylla, siden det ikke er linjeutgang på spilleren. Disse tvinnet jeg og tapet sammen (brukte kun fra 1 høyttaler). Koblet deretter til et høy-nivå til lav-nivå-adapter og kjørte derfra rca-kabler inn på forsterkeren. Hentet remote fra et baklys.

Med mindre det er høy-nivå-inngang på forsterkeren din er dette den enkleste fremgangsmåten, men også om det er høy-nivå på forsterkeren kan det være bedre å gjøre det slik, da kvaliteten på høy-nivå-inngangene varierer alt etter hvor mye produsentene prioriterer disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...