tmp Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 Har en e39 528 iat, med steptronic-kasse. Problemet er at noen ganger henger kassa seg opp i gir. DVS at den girer feks til 3.gor, uten å automatisk girer videre til 4.gir. Kan jo gire selv, og da fungerer det helt fint etterpå. Noen erfaringer her?
stroker Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 ville vel prøvd meg med bytte av olje og filter først... mulig det finnes software-oppgradering også, men litt usikker på akkurat det
tmp Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2008 var det jeg tenkte meg gjøre også, bytte olje+filter. Hva slags software oppdateringer gjøres?
dvil Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 En mulig årsak er en "halvdårlig" ABS-sensor. Jeg hadde det samme, renset og hadde på litt silikon på tvilsomme områder på sensorene ved dekkskifte. Har ikke opplevd det siden. Søk i forumet etter ABS og automat så tror jeg du finner andre innlegg om det samme.
tmp Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2008 når du nevner det, så lyser abs-lampami i tide og utide. Hjelper det og rense de tror du, eller må de byttes?
dvil Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 De kan ofte sitte som h.... fordi det pakker seg møkk rundt føleren. Har lest at enkelte må bore hele dritten ut. Ofte sprekker ørene du fester skruene gjennom, da kan de sitte løst. Sprekker "kroppen" kommer det vann inn til magnetspolen, og det kan det også gjøre i overgangen mellom kabelen og sensorkroppen. Leste en artikkel om testing av sensorene på en svensk side. Skal se om jeg finner den igjen.
dvil Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 Jepp, fant den. www.autopower.se Velg Gjør-det-selv og Mekartips. Søk på ABS Fortell oss gjerne om du får løst problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå