Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er en heldig eier av en bmw 325 e36.

Men har ett lite problem med at Bensin forbruks måleren i speedometeret ikke funkerer som den skal.

Min går aldri høyere enn 1 liter, og den "hakker" litt når den faller nedover.

Har ikke noe problemer med at bilen fusker hverken på tomgang eller under kjøring.

Eneste er at det er litt overflod av bensin som "ettertenner" når den kommer ut i eksosen, dette er kun hvis jeg holder gasspedalen så vidt der er inne(ikke nok til å øke turtallet på mottoren).

Men det jeg lurer på er om det kan være vakum slangen til måleren som er morken. Men klarer ikke å finne igjen denne i motor rommet.

Regner med at den sitter på insugsmanifoilen og lurer litt på om det er den kan være den tynne slangen som går inn på undersiden helt bakerst på innsugsmanifoilen? stemmer dette? og hvis ikke er det noen som kan fortelle meg hvem slange det er?

Hjertelig takk på forhånd.

Skrevet

Har noe lignende problem med min av og til, som regel funker den men av og til funker den ikke. Min er slik at den stopper på nøyaktig literen på mila og går aldri under, selv når jeg kjører på motorbremsen. Gir jeg på litt ekstra går den oppover over en liter, men faller ikke lengre ned under literen igjen. Av og til "løsner" den hvis jeg drar på litt, og så kan den funke en stund. Så jeg regner med at det kun er selve måleren som det er noe med, og at den likevel får rikig med bensin? Får ettertenning i eksosanlegget hvis jeg drar den på turtall, men dette har alltid skjedd mener jeg å huske.

Min hakker også litt forresten, av og til når den funker og skal under literen, så går den i hakk nedover, går ikke reint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...