CAZ Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Hei Noen her som kan gi meg den beste utvekslinga på en diff med sperre til bmw 520i 24v . Om jeg kommer over en m5 diff så modder jeg den slik at den passer , men så var den utvekslinga da:) Er det ikke slik at jo høyere utveksling jo mindre aks , og lavere utveksling mere aks . el skyter jeg i blinde no ? Om noen sitter på en diff med sperre så PM meg Håper på noen raske og positive svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlXz Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Er det ikke omvendt ? Høyre utveksling = bedre aks? Har en diff fra E34 520i med sveiset sperre Rullet 95.000 km ifølge speedo og papirer fra BT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CAZ Posted October 9, 2008 Author Share Posted October 9, 2008 Hei Sveiset sperre er ikke tingen , her skal det ekte saker inn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hoem Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 det er omvendt Link to comment Share on other sites More sharing options...
KenVH Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 laver utveksling gir lavere toppfart men bedre aks, og høyere utveksling er da omvendt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kje Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 Du har antageligvis, som mæ, en utveksling på 3,46 idag. Æ ville nok valgt en diff med utveksling på mellom 3,4 og 4 for å unngå treg aks... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlXz Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 ... Så lavere utveksling vil si et høyere tall..? F.eks 4,44 er lavere utveksling enn 3,44 ? Og dermed bedre aks og mindre toppfart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KalMar Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 3.46 det vil si at akslingen (mellomakselen) som kommer inn på diffen må gå 3.46 ganger rundt for at hjulene skal ta 1 runde.. så vis du har f. eks 4.44 så får du bra aks og kansje bare en topp fart på 150... vis du har f. eks 2.90 så får du en topp fart på 300 kansje og en slapp akslerasjon.. valg av diff må jo vurderes etter hvilket bruk du har.. skal du bare kjøre i norge og du skal mye opp og ned fjell, og liker å få vogna side lengs og mindre opptatt av høy fart så er jo det kansje å tenke på å få en utveksling rundt 3.64+ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now