///MFosse Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 Front : http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=3971&katid=16&mid=m436&id=&vn=736 Bak : http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=3997&katid=18&mid=m436&id=&vn=736 Forsterkar : http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4066&katid=35&mid=m436&id=&vn=736 Tror dette kan være en grei pakke? Eller ser det håpløst ut?? Eg er ny på området, så tar imot alle tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 Komponentsett og forsterker ser veldg bra ut, men jeg er personlig ingen tilhenger av 6x9". Ville heller ha valgt et kraftig 2 veis, eller helst 3-veis komponentsett. Men smaken er som baken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MFosse Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Komponentsett og forsterker ser veldg bra ut, men jeg er personlig ingen tilhenger av 6x9". Ville heller ha valgt et kraftig 2 veis, eller helst 3-veis komponentsett. Men smaken er som baken Sorry for å spørre så dumt, men ka e 2-veis å 3-veis kompsett bak da? Eg har bare hørt på musikk, aldri snakket om det, så dette er mye nytt å lære for meg:D Har du eksempler på Link ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MFosse Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Ingen? Hva bør eg velge BAK i E36 Coupe'en min, for at det ska være enklest mulig arbed, men likevel BRA LYD ! Noen erfaringer? Gode eller Dårlige? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 Ikke noe dumt spørsmål det En koaksial-høytaler har diskanten plassert inne i selve høytaleren på en måte, slik som dette. 2-veis sett er en midbass og diskant + et separat delefilter slik som dette Et 3-veis sett er bass, midbass og diskant + separat delefilter, slik som dette På et 3-veis system + et par subwoofere har jeg brukt å dele frekvensene slik: Subwoofer spiller opp til 100Hz, Bass spiller fra ca 100 til 250Hz, der tar midbassen over og spiller opp til ca 5000Hz, og diskanten tar alt over det. Man bør ha en digital signalprosessor for å få full frihet til å dele frekvensene slik man selv vil. Greit å ha, men koster som regel skjorta Man har nær sagt uendelige muligheter for å justere frekvensomfanget på de forskjellige elementer. Hvordan man vil ha lyden varierer fra person til person. Dette er min forklaring/tolkning. Noen andre kan sikkert komme med flere tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 Men....hvis du likevel velger å gå for 6x9" i hattehylla får du kjøpt adaptere for å montere slik at høytalerne passer i de orginale hullene bak. Som sagt, er ikke noe fan av 6x9", men kan faktisk anbefale JBL sine T696 Limitid Edition. Hadde et par slike i Toyotan min. Koster vel et par lapper, men de spiller peeeent. Se hos Bilradiospes.no.....tror de har dem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MFosse Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Ja, lurt på dei, men då holder vell ikkje den forsterkeren lenger? Må opp eit hakk på den og, eller missforstår eg dette me MAKS watt og RMS watt ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MFosse Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Ikke noe dumt spørsmål det En koaksial-høytaler har diskanten plassert inne i selve høytaleren på en måte, slik som dette. 2-veis sett er en midbass og diskant + et separat delefilter slik som dette Et 3-veis sett er bass, midbass og diskant + separat delefilter, slik som dette På et 3-veis system + et par subwoofere har jeg brukt å dele frekvensene slik: Subwoofer spiller opp til 100Hz, Bass spiller fra ca 100 til 250Hz, der tar midbassen over og spiller opp til ca 5000Hz, og diskanten tar alt over det. Man bør ha en digital signalprosessor for å få full frihet til å dele frekvensene slik man selv vil. Greit å ha, men koster som regel skjorta Man har nær sagt uendelige muligheter for å justere frekvensomfanget på de forskjellige elementer. Hvordan man vil ha lyden varierer fra person til person. Dette er min forklaring/tolkning. Noen andre kan sikkert komme med flere tips Takk for det, nå forstår eg;) Såg ikkej det innlegget før nå :S men Tusen takk, nå gir alt plutselig menig her :D Dealen er at eg har nok ikkje råd til å bruke mer enn 10 000kr MAKS, å då skal eg kjøpe meg Front-Bak-Forsterker-(kansje SPiller) + kabler, så det er pengene som er min begrensende faktor her :S Er student ser du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 Pakken du har valgt vil spille greit den. Har du planer om sub, vtlle eg ha droppet høgtalere bak. Men skal du ikkje ha sub, går det greit med 6x9 for å få litt basstrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MFosse Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Tenkte å Droppe sub, å ha 6X9 i steden, ska vell gi bra nok lyd inne i Coûpen min tror eg;) men Har du noen forslag til høytalera bak? Merke eller noe eg bør styre unna ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge S Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 Kommer veldig ann på hva du skal ha av lyd bilde i din bmw. Vil du ha mye bass trykk, så er det ikke bare å slenge kassa bak i. Men aller helst bygge to subber inni kassa og bassrefleks rør fra hattehylla og ned i kassa. Du vil da få best bass resultat. Og så kan du jo skifte ut alle orginal høyttalere inne i bilen med noe bedre fra f.eks pioneer. Dette koster ikke sjorta heller og du vil få ett bra lyd bilde i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MFosse Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Vil ikke ha det enorme bass trykket ! Men egn grei lydm så, skal gå for : Nye Høytalere Framme i bilen ( i bilens org uttak) Adaptere og 6X9 bak i hattehylla Og ein 4kanals Forsterkar som driv heile gria:D men viss eg ska ha Høytalere Bak på ca 100W RMS og 75W RMS framme, vilke slags Kabler bør eg ha mellom Høytalere og Forsterker? hviken tykkelse på Kabler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Oktober 11, 2008 Share Skrevet Oktober 11, 2008 Husk bare at selv om høytalerne er oppnevnt til 150 W RMS (helt intuitivt eksempel), så greier forsterkeren å drive 4 av disse, selv om den "bare" er på for eks 4*100W RMS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MFosse Skrevet Oktober 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2008 Husk bare at selv om høytalerne er oppnevnt til 150 W RMS (helt intuitivt eksempel), så greier forsterkeren å drive 4 av disse, selv om den "bare" er på for eks 4*100W RMS Jasså, det viste eg ikkje, men er det bra å velge en slik løsning eller er det ikke å annbefale?`? Bare spørr i vildensky eg, har ingne peil fra før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Oktober 12, 2008 Share Skrevet Oktober 12, 2008 Nå er ikke jeg heller en ekspert på stereo, eller bilstereo som sådan, men noen produsenter vil for eksempel "skryte på seg" watt, i tillegg til at det er noe som heter lydbilde, som også varierer med kvaliteten på utstyret ditt. Uansett, skal du handle på bilstereospesialisten (dyrt, men bra, og MEGET bra service ut fra mine erfaringer), så vil de hjelpe deg med å finne komponenter som passer til hverandre, eller forsterker som passer til å dra subben din, om du vil. Uansett så gjør det lite om forsterken er "større" en subben, og da kan i så tilfelle regelen din gjelde godt Poenget mitt peker først og fremst i retning av at watt ikke er alt - ta deg en tur på butikken og hør på produktene deres - bilradioen pleier å ha "prøverom" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå