Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter det jeg har sett, så levertes e36 med (minst) 2 forskjellige oppsett for fronthøytalere. Den ene jeg har sett har 5,25" nede ved føttene og 1" diskant i døren, den andre varianten har 5,25" nede ved føttene, 4" mid i døren og 1" diskant i døren. Mitt spørsmål er hvordan disse forskjellige høytalerne i disse to osettene er koblet. Er det 2 veis delefilter for første oppsett, og 3veis delefilter for det sistnevnte? Hvor sitter eventuelt delefilteret? Hvordan er de orginale kablene i E36? Hvordan bør en eventuelt gjøre dersom en ønsker å erstatte de orginale høytalerne når en har bil med 3veis opsett framme? Er liksom ikke så mange 3veis frontsett på markedet :) Ser Focal har 3veis passivt delefilter, hadde det da gått ann å kjøpe et 4" komponentsett, og et 5,25", og bruke focals 3veis delefilter?? Er dette bare en teit tanke eller? Eller ville dere rett og slett bare kuttet ut enten 4" i døren, eller 5,25" nede ved føttene?

Og sist men ikke minst, dersom tanken min med å flette sammen 4" og 5,25" komponentsett med focals 3veis delefilter, hvordan blir det da med impedansen til dette 3veis komponentsettet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...