destroyy Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 Hei, har en m20b25 som jeg har sliti med tomgang på, trodde den var fin, til etter jeg peilet oljen, da føyk den opp til 2k igjen Men hvis jeg tar ut peilepinnen, så er tomgangen på det den skal være HVa kan dette tyde på? Med engang jeg setter i peilepinnen (så den tetter slik den skal) så går tomgangen opp med engang til 2k
Lenny Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 hmm. kan være stempelfjørene dine eller toppakningnen kanskje. Du kan prøve å ta en komp test på alle sylindra dine og se om du får noen store avvik.
icc Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 En komp. test er jo en god ide. Men er motorn varm eller kald? Når min er kald ligger den lett på 1500-2000 rpm. Etter min mening så høres det ut som du har ei gåen toppakkning uten at jeg skal si noe sikkert. Men ta å åpne oljepåfyllingslokket også legger du håndflata over hullet. Hvis du da kjenner at luften "dunker" mot hånda så kan det tyde på at det er toppakkninga som er gåen.
ehrnst Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 er samme når du tar av oljelokket da går jeg ut ifra? litt skal/vil du merke, men kan hnede stempelringene er slitt
Dan327t Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 Jeg hadde samme problem, jeg stramma fjæra på lmm. dette gjorde så den så å si fint på tomgang. gjorde dette så lenge da motor skal pakkes om og byttes innmat for turbo. men fungerte bra for min del.
destroyy Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2008 Er ved varm motor ja Får teste det med oljepåfyllingslokket imorgen
Aroid Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 sånn skjer det på alle m20 motorer. når du tar opp peilepinnen så suger den falsk luft og samma med på fylingen. alle m20 motor har olje/lufte rør på utsia av motoren under innsuget. når du dreg opp peilepinnen så suger den luft der i fra å går opp olje/lufte røret til toppen og inn i ondingslangen og rett inn i innsuget. derfor går den opp på tomgang
Fliid Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 Aroid, nei. Tomgang skal ikke gå opp når du tar av oljelokk /peilepinne. Den suger falsk luft ja, men går overhodet ikke høyere da, derimot lavere, for det er nettop falsk luft den suger = feil blanding = lavere tomgang / ujevn gange.. Dette høres unektelig ut som du sliter med elektronikken på bilen, ta en diagnose og se om du får opp noe vettug der. ; )
Morty999 Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 tviler på att man kan ta diagnose på en e28,
Fliid Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 Uff... Ja, BMW sitter vel ikke med utstyret lenger de heller.. Jeg hadde håpet det var en med rund diagnose plugg å ikke en med rødt lokk som E28'n og de første E30'ne kom med.. Da er det bare å feilsøke manuelt, overkommelig det og : )
Aroid Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 på en m20 b25 så har du en luft mengde måler og den er ikke nøyaktig når den står på tomgang i forhold du får på en luft masse måler. og vist at luft mengde måleren er justert med høy Co så kan man fakstisk få høyere tomgang vist man har falsk luft. men selvklart er det rett du skriver Fliid. vist at Co er rett da går bilen ned på tomgang. men vist at stempelringan er slitt så kan man også oppleve at peilepinnen kan kom opp når du kjører. og at kan kom luft ut der peilepinnen står isteden for å dreg innluft
Fliid Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 Aroid, har rett du og. (Når jeg forstod dine tanker, kunne være litt vanskelig å forstå først) ; ) Kan for lettvintshetens skyld nevne at det det er snakk om at peilepinnen kan skvette opp er mere populært kalt " sylindertrykk i bunnpannen" og er ett såre tegn på at de er lekkasje fra sylinder og til olje : ) Stempelfjører er en ting . : )
Sir Hofstad Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 Kan hjelpe dere med et triks på denne Noe som ble kalt "kludshing" eller noe Bare send meg en PM så jeg husker på tråd.
Fliid Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 haha, hva tenker du på J. Hofstad? Det eneste jeg kommer på som hadde ett artig navn (noen kalte det noe artig ivartfall) var forsterkningsramme til blokka. Ordet du sier minner meg om det.. Kan ikke henvise til tråden da søkefunksjonen på forumet bare kødder her.
Sir Hofstad Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 På tidligere M20 brukte vi ved slike tilfeller, når alt var ok og tomgangsturtall ikke gikk ned, å "kludge" en slange med en brikke... Laget akkurat passasje for litt luft og det gjorde at vi kunne justere. Ikke lett å forklare uten bilder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå