Ballder Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Ikke så glade i Feiltema vi, men kan fungere helt greit.... en stund. Noen som faktisk kan begrunne med håndfast dokumentasjon hvorfor disse tennpluggene skal være så jævlig mye dårligere enn alle andre tennplugger?? Eyquem er jo ett forholdsvis "kjent" merke, og ikke noe Biltema selv produserer i bakgården. Flere franske biler blir jo originalt levert med Eyquem-plugger. Så for mannen i gata, til vanlig kjøring tror jeg disse pluggene fungerer helt strålende. Iallefall til noen kan komme med noe konkret som sier noe annet. Jeg kjører på originale BMW-plugger selv .. Tema plugger funker ikke på overladet motor i hvertfall. Det vet jeg! Men burde funke ok en stund på en f.eks. 320 rekkesekser, der det ikke akkurat er hentet ut mengder av krutt. Ser trådstarter har en 318 is, og så vidt jeg vet, så er det vel hentet ut like mye av den motoren på 4 syl. som det er i en 2L sekser.?. Ville kjørt NGK på den jeg.
mY6 Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Flere franske biler blir jo originalt levert med Eyquem-plugger. Skulle det være positivt? Poenget var å illustrere at for mannen i gata, eller en bil med mindre motor hvor motoreffekten uansett er liten, fungerer sikkert disse pluggene utmerket. Selvfølgelig, man putter ikke disse pluggene inn i en turboladet M5 eller biler av slikt kaliber. Det er ikke vits å diskutere engang.
Kristian H. Foss Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Har ikke noe erfaring av Biltema plugger, men de burde være ok til normalt bruk, alt som selges hos Biltema er testet, og har gått igjennom internasjonale krav, F.eks oljen de selger der, har strenge krav som API, SAE osv. Oljen har en viss standard, Biltema olje kan være alt fra Mobil1 til Castrol, avhengig av hvilket marked de kjøper fra. Sorry hvis OT
bjalle Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Har brukt mye biltema opp gjennom årene på min e39 men ender til slutt med å kjøpe orginal deler.En ting er sikkert at det er kvalitet forskjell.kjøp ngk og bmw godkjent olje hvis du er glad i bilen,en gammel utkjørt bil går sikkert like bra på biltema deler som absolutt ikke har dårlig kvalitet,de er bare ikke så bra som orginal.
Olelink Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Har brukt mye biltema opp gjennom årene på min e39 men ender til slutt med å kjøpe orginal deler.En ting er sikkert at det er kvalitet forskjell.kjøp ngk og bmw godkjent olje hvis du er glad i bilen,en gammel utkjørt bil går sikkert like bra på biltema deler som absolutt ikke har dårlig kvalitet,de er bare ikke så bra som orginal. er vel forsåvidt gamle utkjørte biler som begynner og bli slitne som trenger skikkelige deler mest Man merker fort effekten forsvinne hvis man har en sliten motor som får dårligere deler
Fliid Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Den slitne gamle sure M20'n min likte det ivartfall ikke ; ) De eldste vet best er det noe som heter, M20 er gammel og god!
Ballder Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Den slitne gamle sure M20'n min likte det ivartfall ikke ; ) De eldste vet best er det noe som heter, M20 er gammel og god! De gamle er eldst, hvilket gjør m20 til gammel. Som ett annet ordtak lyder, så er frem og tilbake, like langt. Helt feil! Det er dobbelt så langt....
Eksos Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Kjørte med biltema plugger i 1 år da jeg hadde m20b20, fungerte jo helt greit egentlig..
aottesen Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Kan bekrefte det samme. M20B20`en min går akkurat like dårlig med Tema-plugger
Kristian H. Foss Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Statoil ja, oljen har uansett kommet seg gjennom strenge tester. Til mitt bruk går det mest i orginal deler og Castrol /Mobil olje. Men vinterbilen dermot, er biltema å foretrekke.
Bmwnilsen Skrevet November 6, 2008 Skrevet November 6, 2008 biltema plugger blir ikke lagd av biltema. det er plugger fra et fransk selskap som heter eyquem. jeg vet ikke kvaliteten på de. men, de er hvertfall ikke produsert av biltema;) jeg jobber der nemlig:P hehe
Raymond Skrevet November 6, 2008 Skrevet November 6, 2008 har ikke biltema "biltema" plugger og eyquem plugger? jeg kjøpte no til pappas gamle 240 å sto klart og tydelig BILTEMA og ikke Eyquem på pluggen.. men, seff.. vet ikke hva som var under biltema logoen Hva med Denso? har hørt at di pluggene skal være gull? noen som har noen formening av dette?
olew Skrevet November 6, 2008 Skrevet November 6, 2008 henger meg på som sterk anbefaler til NGK! bosch kan brukes på mange biler,enkelte biler tåler dem rett og slett ikke,men dem er uansett stort sett dyrere enn dem holder mål. har KUN sett NGK positivt. Denso går også greit an,har ikke så mye negativt om dem heller. min mening om Biltema bildeler holder jeg for meg selv denne gangen.
Raymond Skrevet November 6, 2008 Skrevet November 6, 2008 Har bare erfaring fra snøscootern, 2taks.. eneste pluggan som holt på vår grand touring var denso.. akkurat samme nr. bare i denso.. holt gull.. alt annet gikk gang på gang.. men, 2takt er jo litt ansleis.. men, plugg er jo plugg om det er 2takt eller 4takt sku man tru?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå