bmw*327* Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2008 den linken funker ikke, kommer bare til startsiden til gs..... men r d dr olje-vent er?? to små slanger!??
tomerikk Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/8756.gif
bmw*327* Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2008 ok, da r d ikke der.. synd det ikke var non mulighet.. må vel av me toppen da.... er jo fort gjort, men har ikke så lyst til å bytte blokk, da denne er slipt av 2mm osv....
bmw*327* Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2008 bumper denne for trenger hjelp... Klarer liksom ikke skjønne hvorfor den ikke dro inn kjølevann i sylindrene da den gikk varm, (bare kokte, men gikk) men med ny pakkning drar den inn så fort den får kjølevann...! Som sagt tidligere i tråden har jeg nå en "ny" brukt topp som ikke har blitt trykktestet men syns det er litt rart at (om det er toppene), at de skulle hatt samme type sprekk, altså at det kommer vann inn i alle sylindre!!.. noen som har noen ideer? skal av me toppen i morge, men vil gjerne vite om det er noe jeg ka ha gjort feil...?! TRENGER SVAR!
propan Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Sett trykk på kjølesystemet og se hvor det kommer før du river av topp og alt som er. Lite sannsynlig at det er blokk når alle fyller seg syns jeg. Se på bildet over her,hvis det er sprekk i spjellhuset så vil det sprute inn i innsug og alle sylindre trekker til seg vannet. Nr 18 og 19. Aldri vært borti at det har skjedd,men vet aldri. Det høres ut som det er noe "enkelt" svar på dette. Blokk og topp skal være jævli sprekt hvis det fyller seg i alle sylindre så fort som du gir uttrykk for og du ikke engang får start,men starter fint uten vann på systemet. Lån eller kjøp deg en trykktester som passer på ekspansjonstanken din. Ta med lokket for å få riktig adapter.
bmw*327* Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2008 fyller seg ikke med vann, men pluggene blir helt gjennomvåte ( ikke bensin) er ikke sånn at når jeg kinner uten pluggene i, spruter vann ut... er bare nok til at den akkurat ikke starter.... men takk for kjapt svar!
tomerikk Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Ta løs de to små slangene på gasspjeld og plugg eller koble de sammen fyll vann og prøv da. blir det bra da så har du funnet problemet, hjelper det ikke må nok toppen av. det er vanskelig å hjelpe om du ikke vil prøve noe.
propan Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Du MÅ sette trykk på systemet,da vil feilen komme frem uansett!
bmw*327* Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2008 de to små slangene har vert oppe her før, de er ikke koblet til.. Ikke gidder å prøve no? hehe prøver det meste skalu se.. ska ta me utstyr fra jobben i morgen til å trykkteste kjølesystemet, og kansje jeg hører no "visling" no sted.. ?? men takk for svar.. !
bmw*327* Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2008 Tok sylinderlekasje test i dag, siver rett ut....må være en skikkelig sprekk dette, hvis det ikke r noe annet, gadd bare å sjekke de 2 første, men kommer som sagt fra toppen.. Er liksom samme lyd som når man turner motoren og den komprimerer/ åpner ventilene litt... Må vell være sprekk dette?? eller? noen teorier??
propan Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Du tok test på sylinder når ventilene var stengt? Dvs veksler på syl 6 og ta test i syl 1 osv? Og jeg mente trykk på kjølesystemet,ikke sylinderene. Hvis du bare tok ut en plugg og kjørte inn luft uten å sjekke at ventiler er stengt så kan det suse ja. Da kan du enkelt bare ta en komptest istedenfor. Er det meget lite trykk på alle eller ujent så må du opp med topp. Er komptest ok så sett som sagt trykk på kjølesystemet.
bmw*327* Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2008 Har selvfølgelig ikke satt trykk på sylinder me åpne ventiler!! Ventilene er lukket og stempelet er på topp... skaffet utstyr til å sjekke kjølesystem, men det var gammelt og utett så var ikke noe tess i det hele tatt... Men som sagt er det såpass med lekasje at det bare siver ut, trykket holder seg ikke i det hele tatt... ventiler og seter er nettop blitt slipt så bør ikke være det. noen som har vert borti såpass med lekasje før? er dette normalt..??
|Ole| Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 eg veit ikkje om dette kan vere problemet men har du dradd til med riktig moment på strekk boltene?
bmw*327* Skrevet Oktober 24, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2008 ja allt er dratt til riktig husker ikke helt nå men er vell 30nm og 90 og 90 grader.... Dette er rart, hehe, men må nesten være sprekk i toppen vell men sånn som det siver ut, burde jeg vell vert i stand til å se sprekken, siden den MÅ jo nesten være i forbreningskammeret og inn i kjølekanaler?? noen teorier? (håper egentli at noen kan komme på noe jeg kan ha gjort feil, selv om jeg antakelig ikke har gjort d.. ) hadde vert bedre det enn ny topp..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå