Gå til innhold

Sprekk i blokk? (m20b25)

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har samme forslag som for en uke siden. Av med topp.

Høres ærligtalt ikke ut som du har gjort noe galt. Men noe er enten slått seg noe helt vilt eller massive sprekker i toppen. Prøvd å tenke meg hva du kan ha glemt for at det skal bli dradd inn vann i sylindere, men ærligtalt, er ikke så veldig mye man gjøre feil. Siden det lekker inn til syl så må du ha lekkasje inn til forbrenningskammer, man kan kun få dette ved utett pakning (om blokk er veldig skev f.eks) eller sprekk i topp/blokk, men siden du har det på alle sylindere, så skjønner jeg lite utover hva jeg har tipset om.

Skrevet

Skru alt korrekt sammen, skru ut tennpluggene også kjører du trykkluft inn i kjølesystemet.

Syns det høres betenkelig ut at det er så lite som kommer inn i sylindrene. Helt sikker på at det ikke er bensin som er på tennpluggene?

Skrevet

Problemet etter trådstarters forklaring er kjølesystem,eneste måte å finne ut hvor det kommer vann er å sette trykk på KJØLESYSTEM med plugger etc ute og se hvor det siver inn. Og dette burde gjøres FØR en eventuell demontering av topp.

Skrevet

Ja, prøver å få til trykk på kjølesystem, ser ut som jeg blir nodt til å ofre ekspansjonstank lokket og få på en pumpe av no slag, for verktøyet var utett.. :(

Men da vil jeg antakeligvis bare høre at det siver i toppen.... ?

er rart dette, kunne ikke se noen sprekker i toppen (ja vet sprekker kan være veldig vanskelige å se) men om det hadde vert i forbrenningskammeret burde det jo være greit å se...

Den starter jo ikke når den får kjølevann, og pluggene virker mest "vannete".. hehe så er nok vann ja!

Men takker for mange gode svar :)

Skrevet

Det er jo bare å bruke trykkluft fra en kompressor, skru ut en lufteskrue og sette blåsepistol i hullet. skru helst regulator ned til en bar.Trykk lokk må selvfølgelig stå på.

Skrevet

Har sånn liten beholder med pumpe og trykkmåler som jeg bare kan skru på ekspansjonstanken, er vel egentlig ment for å lufte bremsene:p

Men det skal ikke være så vanskelig å lage litt trykk. Kan du ikke bare ta ut følern som sitter i lokket til ekspansjonstanken og fyre med luft der?

Skrevet

Ta ut den slangen som går til radiator og plugg slangen med en bolt/slangeklemme. Sett på en slange på stussen og huk den fast til fordekket og hent luft derfra,helst med en låsbar ventil da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...