///MPower Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 hei tenkte og prøve og bytte clutch på bilen min i vinter bilen det er snakk om er en e34 m5 3.8l og lurer på om det er vanskelig og komme til boltene på girkassen som er oppe med torpedo veggen? når jeg løsner girkasse feste vil kassen dette litt ned sånn at det envt. blir lettere og løsne boltene oppe mot torpedo veggen? og skal boltene til trykkplaten trekkes til med et visst moment? og noen andre tips folket har ? takker for svar
icc Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Ta vekk akslingen, løsne skruene til girkasse-festene Slik at den faller et par mm. Da blir hele greia litt mer "løs". SÅ er det bare å hive på med ledd osv til du får løs alle skruene. Jeg måtte av med clutch-sylindern for å komme til. Kan hende girkassen rører litt på seg når du tar i på skruene, dette er normalt. Pass på så girkassen ikke ramler ned framme når du trekker den ut av motor. Bytte av selve clutchen er ganske rett fram. Husk på å bytte utløserlager i samme slengen, evt. svinghjulslager også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå