pengelek Skrevet Oktober 13, 2008 Share Skrevet Oktober 13, 2008 Som sagt, så tenkte jeg å skjekke interessen for bilen min pga. har fått tilbud om å kjøpe en BMW e38 750 til en meget god pris. Han ønsker ikke min BMW e38 740 i innbytte, derfor behøver jeg å selge den. Bilen selges til noen som trenger en E38 delebil, eller ønsker å omreg. den til Norge, ettersom den er svensk reg. Pris antydning er: 35 000 Kr. Bilen går som ei kule og 0 problemer. Link til tråd om bilen min: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=91627&highlight= Bud under 35 000 Kr blir IKKE vurdert, ettersom jeg kan få litt over 35 000 kr om jeg selger den i Sverige, men dette blir mer stress ettersom jeg bor i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pengelek Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2008 BUMP! Ingen svar eller evt. bud / byttesforslag innen fredag nåkommende, så beholder jeg bilen. Forstår at det kansje ikke er veldig lønnsomt å fortolle den for å få norske skilter på den. Men 35k for en delebil er vel ikke så ille når man tenker at man kan bruke absolutt alle deler på bilen. Den er jo i daglig drift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snadder Skrevet Oktober 14, 2008 Share Skrevet Oktober 14, 2008 Har du sjekket hva det vil koste å tolle den inn til Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 14, 2008 Share Skrevet Oktober 14, 2008 Hmm. Hørtes jo ikke ille ut. Men det er vel ikke inkl. moms? Må til med 25% moms også for å ha lovlig delebil i Norge, spesielt viktig ved ombygging. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pengelek Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Har du sjekket hva det vil koste å tolle den inn til Norge? Nei det er har jeg ikke skjekka, man kan vel gjøre det på hjemme sidene til veivesenet. Om du er intressert kan du se der, og så kan jeg PM opplysninger du trenger for å skjekke prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pengelek Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Hmm. Hørtes jo ikke ille ut. Men det er vel ikke inkl. moms? Må til med 25% moms også for å ha lovlig delebil i Norge, spesielt viktig ved ombygging. Så man må betale 25 % av summen JEG kjøpte den for, eller 25 % av summen jeg selger den for til en eller annen i Norge? Er det mye stress å få til noe slikt, eller er det standart greier som går greit og raskt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoeNasty Skrevet Oktober 14, 2008 Share Skrevet Oktober 14, 2008 25 % av det du selger den for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Oktober 14, 2008 Share Skrevet Oktober 14, 2008 gå til tollstasjon. sjekk toll.no. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pengelek Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2008 25 % av det du selger den for Okei så det vil si at om Feks Gunnar hadde kjøpt den av meg for 10 000 kr, så måtte HAN ha betalt 2500 kr eller hadde jeg fått en regning på det? Og hvordan vet igrunn tollen hva jeg har solgt bilen min for? Må men legge ved kopi av evt. skriftlig kontrakt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoeNasty Skrevet Oktober 14, 2008 Share Skrevet Oktober 14, 2008 Dette tas vel på biltilsynet når den omregistreres,men om den bare skal brukes som delebil er jeg ikke sikker.Er nok flere som har mye bedre peiling enn meg på dette temaet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pengelek Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Okej, håper noen som vet her kan svare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micro_RaCeR Skrevet Oktober 14, 2008 Share Skrevet Oktober 14, 2008 mye koster det å få skilt da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pengelek Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Det er jeg usikker på, men må nok regne med en del kroner ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
creak Skrevet Oktober 15, 2008 Share Skrevet Oktober 15, 2008 Moms MÅ betales par dager etter bilens ankomst! så vist bilen har vært i norge en stund så er den nokk momset inn:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pengelek Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Moms MÅ betales par dager etter bilens ankomst! så vist bilen har vært i norge en stund så er den nokk momset inn:) den skjønnte jeg ikke helt, bilen kjøres daglig på svenske skilter, den er godkjennt i sverige, betaler forsikring og årsavgift til sverige også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg