pengelek Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Selger mine 2 gulørede terrapiner som er ca. 3-4 år gammle (kan bli opptil 75 år). De måler ca. 12-15 cm over skallet men blir opptil 25-30 cm. De er friske og veldig aktive, trives godt under vann, men er veldig glad i en gå tur over stuegulvet eller en safari i hagen. De har god apetitt, og spiser det meste! Følger med: -Akvarie på litt over 200 liter. -Utvendig pumpe som renser 1000 liter vann i timen (helt stillegående). -Akvarie stener, grus, sand og liknende. -"Flytebrygge" som de kan klatre opp på i vannet (en liten , og en man kan sette oppi som dekker halve akvariet) -En del skildpadde tørrfòr. -Lys amatur med plass til 2 lysrør som passer på toppen av akvarie. Og mye mer som jeg ikke kommer på i farten. Kan også følge med et stor fin Ikeà bokhylle / oppbevarlingsskap som akvarie passer veldig fint på toppen av. Pris uten skap: 3000 Kr Med skap: Bud
pengelek Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 Har også noen fisk som svømmer rundt i akvariet:)
diesel_luring Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 hei hei. har du utvendige mål? du bodde i arendal? synes jeg husker det fra treffet på travparken?
Springsteen Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 De har god apetitt, og spiser det meste! Dette kan jeg skrive under på Det går fort med en fisk eller to, en gang i blant. Tar gjerne en finger også hvis de får mulighet
pengelek Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 Jeg bor i Grimstad, men jeg var ikke på treffet i travparken. Målene er : L: 110cm H: 45cm D: 42cm
diesel_luring Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 oki, var bare en der i en 7 serie så jeg tok en sjanse. vi holder på å flytte inn i nytt hus så jeg skal ta en tur opp dit i morgen for å finne ut om det passer der jeg tenker meg d.
pengelek Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 De har god apetitt, og spiser det meste! Dette kan jeg skrive under på Det går fort med en fisk eller to, en gang i blant. Tar gjerne en finger også hvis de får mulighet JA, det var vel 10 akvariefisk i for noen mnd siden, nå er det 3 igjen, men de som er igjen har vel lært av de andre sine tabber, så er utrolig raske synes jeg:P He he.. Forveksler vel en finger med skildpadde sticks av og til ja, men det gjør jo ikke akuratt vondt:P
pengelek Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 oki, var bare en der i en 7 serie så jeg tok en sjanse.vi holder på å flytte inn i nytt hus så jeg skal ta en tur opp dit i morgen for å finne ut om det passer der jeg tenker meg d. Okej, ja det var jo tilfeldig. Ja send meg bare en PM eller skriv her i denne tråden om du er intressert. Om du vil komme å se på de, så er de jo bare 4 mil unna:)
pengelek Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 Følger også med: -Liten hov til akvarie fiskene -Glass magnet renser -Mineral pulver -Rense slange for effektiv rensing av akvariet -Glass skildpadde til pynt (på størrelse med skildpaddene) -Varmekolbe --m.m
pengelek Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 Her kommer et par bilder av skildpaddene. På det ene bildet hadde de gravt all sanden / stenene i akvariet over til den ene siden i løpet av natten. Det var den treningsøkten tenker jeg:) He he.
pengelek Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 Den utvendige pumpen / filteret har internasjonal garanti og kan leveres inn på nesten hvilken som helst dyrebutikk om den skulle gå istykker. Den er kun 4 mnd gammel så har nesten full garanti. Kostet 1700 Kr
Janka7 Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Som reptilnerd til tusen må jeg hoppe inn litt her... Iflg norsk lov er disse dyrene ulovlig. Blir muligens endring i lovverket, men terra(hode)piner blir uansett ikke på den første listen over lovlige dyr, da de har vist seg å kunne overleve(ikke etablere seg!) i norsk natur. Men så lenge du stoler på de som vet du har dyra og ikke skriker ut om det til onkel, er alt bra:) De elsker mus, kjøp gjerne frosne på dyrebutikken og tin dem, da får du se matlyst! Gresshopper, sirisser, melormer, zophobaslarver og sommerfugler, alt går i grisen:)
niklas77 Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Her kommer et par bilder av skildpaddene.På det ene bildet hadde de gravt all sanden / stenene i akvariet over til den ene siden i løpet av natten. Det var den treningsøkten tenker jeg:) He he. Steike, litt av noen arbeids-dyr dette, har jo støvsugd all sand ned til glassplaten på ene siden, må vært en god jobb, hehe
pengelek Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2008 Her kommer et par bilder av skildpaddene.På det ene bildet hadde de gravt all sanden / stenene i akvariet over til den ene siden i løpet av natten. Det var den treningsøkten tenker jeg:) He he. Steike, litt av noen arbeids-dyr dette, har jo støvsugd all sand ned til glassplaten på ene siden, må vært en god jobb, hehe Akuratt dette har de kun gjort en gang:P Ble ganske overasket på morra kvisten kan du tenke deg! Men omtrent vær eneste natt flytter de rundt på den glass / porselens skildpadden som ligger oppi der (ikke på bildet). Den er ganske tung, så det de gjør er at en legger seg under porselens skildpadden for å få den opp, så legger den seg andre bak og svømmer med beina (funker som en motor) Ganske stilig å se på.
pengelek Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2008 Som reptilnerd til tusen må jeg hoppe inn litt her... Iflg norsk lov er disse dyrene ulovlig. Blir muligens endring i lovverket, men terra(hode)piner blir uansett ikke på den første listen over lovlige dyr, da de har vist seg å kunne overleve(ikke etablere seg!) i norsk natur. Men så lenge du stoler på de som vet du har dyra og ikke skriker ut om det til onkel, er alt bra:) De elsker mus, kjøp gjerne frosne på dyrebutikken og tin dem, da får du se matlyst! Gresshopper, sirisser, melormer, zophobaslarver og sommerfugler, alt går i grisen:) Stemmer veldig godt det du sier. Jeg er også ganske reptil nerd. Jeg bryr meg ikke noe serlig om hvem som ser dyra eller ikke, for det er ikke så mange som reagerer på skildpadder ettersom de ikke ser så fryktelig skummle ut som feks en Boa C. el liknende. Dessuten så er det en del av norges befolkning som har fått tilstand av mattilsynet og da får lov til å ha skildpadder pga. allergi. Finnes vel også noen som fremdeles har en levende skildpadde som var her lovlig før reptil-loven kom på 1960/70 tallet noen gang (ikke helt sikker på når). Jeg kan tenke meg de blir ville da. Du skulle sett den ene kvelden rett før jeg skulle mate dem, så styrta det tilfeldig en giga stor møll ned i vannet. Da skal jeg love deg det ble første mann til mølla, og litt krangling i vannet etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå