Gå til innhold

Skildpadder med akvarie, utvendig pumpe og alt man trenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yesyes, det er et par som har tillatelse til skilpaddehold, men ikke terrapiner, kun landskilpadder... Menmen, lover uten mening er til for å brytes, eller no sånt:p Har kameleon selv nå:) Finnes ikke kulere dyr!

Ja, møll er også snadder:)

før reptil-loven kom på 1960/70 tallet noen gang (ikke helt sikker på når).

1977;)

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

er de fortsatt til salgs eller har du solgt de?

har lyst på skølpadder serru :P

kan disse gå ute eller må de være i vannet hele tia?

Skrevet

Hei ja, de er fortsatt til salgs:)

Skrevet

Stilige reptiler. Kunne selv tenke meg leopard gekko eg da...

Men litt OT, bør de ikkje ha en platting de kan hvile på uten at de må ligge i vannet? Kan være derfor de har flytta alle stenene, fordi de trengte å komme så høyt at de kan ha hodet over vannet uten å måtte stresse med å flyte...

Skrevet

Ah, så ikkje den flytebrygge saken eg. :)

Ja de liker varmelamper... tanta mi har ei gresk landskilpadde som hu har hatt i 30-35 år nå. Kjempe greie dyr...

Skrevet
Vil tru det er vanskelig å sende dette i posten? :P

Kunne nok sendt akvarie og alt utstyret i posten, men det hadde nok blitt ganske dyrt pga størrelse og vekt. Selve skildpaddede kan jeg IKKE putte i en eske og sende med posten.

Skrevet

De har en flyte del som de krabber oppå. Akvariet står ikke der det gjør på bilder, nå har jeg en varme pære over landdelen inkludert 2 lysrøyr. En varme rør og et som lyser veldig fint. Den andre landdelen min har jeg fått laga spesiellt til dette akvariet i plexiglass. Kan se om jeg kan få lagt ut et bildet eller 2.

Skrevet

*smiler beklagende over mengden ot-talk her nå*

Forståelse for reptilforbud? Utdyp, takk.

Hvorfor er Norge det eneste landet i verden(utenom Island, men drit i dem:p) hvor reptiler ikke bør være i fangenskap?

Skrevet
oki, var bare en der i en 7 serie så jeg tok en sjanse.

vi holder på å flytte inn i nytt hus så jeg skal ta en tur opp dit i morgen for å finne ut om det passer der jeg tenker meg d.

Passet målene på akvariet inn i det nye huset?

Skrevet

Hei!

De er ikke solgt. Utrolige artige dyr. Jeg flytter til stavanger til neste sommer, og da blir det litt problematisk med skildpaddene iom. at jeg ikke kan ha dyr i leiligheten og at den er veldig liten, så blir litt for lite plass.

De trenger absolut ikke være i vann hele tiden. Den ene sover hele natten under vann, og den andre sover hele natten på flyte delen over vann. Kan fint lage en liten inngjæring på plenen hjemme på sommeren, og evt. ha en liten grop med vann i (selvsagt med plast /søppelpose bunn) slik at det ikke blir masse jord i vannet. Det er trivelig for skildpaddene og de vil være mye over vann for å få viktige vitaminer av solen til skallet.

Selv hadde jeg et lite oppblåsbart badebasseng fra leke tøysbutikken på ca. 1,5 m i diameter. i midten lagde jeg en liten landdel som var lett å komme opp på. Da hadde de plenty med plass å svømme på, fikk frisk luft, og ekte sol, samtidig som de kunne gå opp på landdelen når som helst. Utrolig trlfredstillende når man ser dyra har det bra og koser seg:)

Skrevet

Forøvrig nå i det kaldere halvår, så pleier jeg å slippe de ut på gulvet her hjemme i stua i 1/2 - 1 times tid før det blir for sent på kvelden.

De har godt av litt trim ettessom de er skikkelige matvrak:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...