The_transporter Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 skulle virkelig ønske jeg hadde penger nå... har alltid hatt lyst på skildpadder noen som forresten vet hvor man søker om lov til å ha det? er hyperallergisk mot alt av dyr, så dette er en av de få dyrene jeg kan ha
pengelek Skrevet Oktober 17, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2008 skulle virkelig ønske jeg hadde penger nå...har alltid hatt lyst på skildpadder noen som forresten vet hvor man søker om lov til å ha det? er hyperallergisk mot alt av dyr, så dette er en av de få dyrene jeg kan ha Du får en søknadsblankett av mattilsynet. Tror det ligger en link til den i denne tråden. Du kan få de nå, og betale senere og du garanterer et godt hjem
pengelek Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2008 Noen intresserte? Fortsatt ikke solgt!
pengelek Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2008 Selges komplett for 3000 kr, eller byttes i noe gøy eller nyttig:) Send bud eller bytteforslag på PM eller under her
Sir Hofstad Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Like før jeg tar langhelg og kommer og henter.. Noe navn på de?
pengelek Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2008 Romeo & Julie vor bor du J. Hofstad? Trondheim eller Oslo?
pengelek Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2008 Ja, da er det en bit for deg til Grimstad 30 mil sør for Oslo, men om du virkelig er intressert, så kan jeg kjøre de til Oslo om du garanterer et godt hjem for dem!
Raymond Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 jeg skal høre med madammen når hu våkner nå trenger di mye stell? og hvor mye bråker det når di driver å romsterer på natta? leier leilighet nå og har bare sovealkove digger og reptiler, hvor lenge kan di være aleina uten mating f.eks? klarer di seg over en helg? eller må man få noen til å stikke innom å mate de? Mvh Ray
pengelek Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2008 Okej:) De trenger veldig lite stell igrunn. Den utvendige pumpen tar jo mesteparten av dritt og matrester. Resten synker ned i bunnen under stenene så man ikke ser det. Vannet holder seg klart i ca. 1 - 1.5 mnd. om man ikke renser pumpa, da må man skifte vann (2/3) og rense pumpa. Tar ca. 1 - 1.5t. Om man renser pumpen vær 3. uke, (tar ca. 20 min.) så holder vannet seg bra i ca. 2-3 mnd. Så om du deler denne tiden på vær dag, så tror jeg ikke du finner noe annet husdyr som trenger mindre "stell". De liker å bli tatt ut av akvariet så de kan ta seg en spasertur, men er inget "must". Jeg mater de vær dag, litt før sengetid. Det tar ca. 2-3 minuttter. Egentlig skal de bare ha mat vær 2. dag, så ja de klarer seg over en helg. Hadde sikkert klart seg 1 uke, men vill helst ikke prøve ut det:P Når jeg legger meg å skrur av lyset i stua og i akvariet, så gar det ca. 1-2 min så krabber den ene opp på stenen å legger seg, og den andre sover under vann. Da er de stille til jeg skrur på lyset igjen. Veldig trivlige dyr som er lette å ha og fint for allergi om man har det!
Raymond Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 hum, holder hus i sandefjord nå er det mulig å møtes ellernoe? og når passer det for deg? vi vil ha det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå